Pisanje tekstova kao posao – kako to izgleda?

Sadržaj

Sanjate li o početku svoje karijere kao copywriter, ali se pitate kako izgleda pisanje tekstova kao posao u praksi? Krenimo s našim mini tutorijalom koji smo pripremili posebno za vas!

Što morate znati prije nego što počnete pisati tekstove kao posao?

Dužnosti copywritera obuhvaćaju i znanje i iskustvo.

Iako se prvo može dobiti diplomama sveučilišta, za drugo su potrebni:

  • jezična pravila – ne samo gramatika, već i interpunkcija i stil pisanja
  • SEO – sastoji se od aktivnosti poput dodavanja naslova, stvaranja metaopisa, pružanja internih veza itd.
  • marketinške tehnike – to je jezik prednosti
  • odgovori na pravna pitanja – koji se odnose na aranžmane, prijenos autorskih prava, porezna podmirenja i mnoge druge.

Bez takvih priprema postati copywriter izuzetno je teško. S druge strane, ako već posjedujete vještine i potrebno znanje, krajnje je vrijeme da pređete na praktičnu primjenu.

Kako izgleda plaćeno pisanje tekstova?

Predstavit ćemo cjelokupan proces pisanja kao posla. Pregledajte jednostavne korake koje predstavljamo u nastavku. Zapamtite – to nisu pravila! Svaki copywriter mora stvoriti individualni model suradnje s klijentom.

Ipak ovi savjeti mogu biti polazna točka za vas. Pobrinite se da ih prilagodite svojim potrebama.

Korak prvi – narudžba

Na početku, potrebno je imati klijente kako biste „osvojili” njihove narudžbe. U tu svrhu posjetite grupe na Facebooku, poznate portale ili postavite vlastitu internetsku stranicu na kojoj ćete predstaviti svoju ponudu.

Korak drugi – dogovori

Jeste li već pronašli osobu koja je zainteresirana za vaše usluge? Dogovorite detalje projekta. Kako biste izbjegli sukobe, dogovorite se o:

  • obujmu teksta
  • roku
  • cijeni za 1000 znakova s razmacima
  • dogovoru o isplati
  • prijenosu tekstova.

Budite sigurni da raspravite kada ćete prenijeti ekonomska autorska prava na tekst (tj. događa li se to na dan plaćanja ili odmah nakon što pošaljete naručeni sadržaj), kao i što je s ostvarivanjem osobnih autorskih prava u takvom slučaju (postoji li mogućnost dodavanja teksta u vaš portfelj). Želite li uštedjeti nešto vremena? Osigurajte predložak ugovora koji uključuje sve navedene informacije.

Zapamtite da razjašnjavanje ovih pitanja nije suvišna formalnost, već znak profesionalnosti. Transparentni uvjeti temelj su za suradnju bez sukoba.

Korak treći – provedba narudžbe

Jeste li do sada dobili smjernice? Ništa vas neće zaustaviti, stoga počnite raditi! Kao što možete vidjeti, copywriteri ovdje počinju obavljati svoje prave dužnosti, odnosno stvaraju sadržaj za koji će biti plaćeni.

Korak četvrti – „pošiljka”

Kada završite implementaciju narudžbe, podijelite rezultate svojeg rada s klijentom. Pošaljite tekst putem e-pošte ili objavite sadržaj izravno na internetskoj stranici – ovisno o prethodno dogovorenim uvjetima.

Korak peti – prihvaćanje

Postoje dvije mogućnosti: ili je klijent zadovoljan i uživa u učincima vašeg rada ili vraća tekstove radi ispravaka. Prva je mogućnost jednostavna kao što je opisano. No, kada klijent ne odobrava tekstove, morate ih modificirati na mjestima koje je klijent naznačio i poslati ih natrag. Možete prijeći na završnu fazu samo ako je klijent zadovoljan.

Korak šesti – dogovor

Jeste li završili? Dogovorite se s klijentom u skladu s odabranim načinu plaćanja. To može biti račun (na primjer, kada je poduzeće registrirano i portali koje upotrebljavate nude takva rješenja), ugovor o radu, autorski ugovor i sl.

Optimalni izbor ovisi o individualnoj poreznoj interpretaciji, naručenim tekstovima i njihovoj specifikaciji.

Sažetak

  • Pisanje tekstova kao posao sastoji se od nekoliko radnji. Stvaranje sadržaja nije jedina! Suradnja između strana uključuje pružanje smjernica, dogovaranje pravnih pitanja i rješavanje financijskih računa.
  • Zapravo, postoji nekoliko faza, ali ne brinite – u praksi su ove faze logične jer svaka radnja određuje sljedeću, zbog čega su navedena pitanja prilično očita za sve.
  • Ipak se nadamo da je naš članak gore rasvijetlio kako pisati tekstove kao posao. Krajnje je vrijeme da počnete s vježbanjem!

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

14.10.2024 Positioning
13.10.2024 Copywriting
12.10.2024 Positioning
11.10.2024 Positioning
10.10.2024 Positioning
09.10.2024 Content Marketing
08.10.2024 Content Marketing
07.10.2024 Positioning
06.10.2024 Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga