Pisanje tekstova kao posao – kako to izgleda?
Sanjate li o početku svoje karijere kao copywriter, ali se pitate kako izgleda pisanje tekstova kao posao u praksi? Krenimo s našim mini tutorijalom koji smo pripremili posebno za vas!
Što morate znati prije nego što počnete pisati tekstove kao posao?
Dužnosti copywritera obuhvaćaju i znanje i iskustvo.
Iako se prvo može dobiti diplomama sveučilišta, za drugo su potrebni:
- jezična pravila – ne samo gramatika, već i interpunkcija i stil pisanja
- SEO – sastoji se od aktivnosti poput dodavanja naslova, stvaranja metaopisa, pružanja internih veza itd.
- marketinške tehnike – to je jezik prednosti
- odgovori na pravna pitanja – koji se odnose na aranžmane, prijenos autorskih prava, porezna podmirenja i mnoge druge.
Bez takvih priprema postati copywriter izuzetno je teško. S druge strane, ako već posjedujete vještine i potrebno znanje, krajnje je vrijeme da pređete na praktičnu primjenu.
Kako izgleda plaćeno pisanje tekstova?
Predstavit ćemo cjelokupan proces pisanja kao posla. Pregledajte jednostavne korake koje predstavljamo u nastavku. Zapamtite – to nisu pravila! Svaki copywriter mora stvoriti individualni model suradnje s klijentom.
Ipak ovi savjeti mogu biti polazna točka za vas. Pobrinite se da ih prilagodite svojim potrebama.
Korak prvi – narudžba
Na početku, potrebno je imati klijente kako biste „osvojili” njihove narudžbe. U tu svrhu posjetite grupe na Facebooku, poznate portale ili postavite vlastitu internetsku stranicu na kojoj ćete predstaviti svoju ponudu.
Korak drugi – dogovori
Jeste li već pronašli osobu koja je zainteresirana za vaše usluge? Dogovorite detalje projekta. Kako biste izbjegli sukobe, dogovorite se o:
- obujmu teksta
- roku
- cijeni za 1000 znakova s razmacima
- dogovoru o isplati
- prijenosu tekstova.
Budite sigurni da raspravite kada ćete prenijeti ekonomska autorska prava na tekst (tj. događa li se to na dan plaćanja ili odmah nakon što pošaljete naručeni sadržaj), kao i što je s ostvarivanjem osobnih autorskih prava u takvom slučaju (postoji li mogućnost dodavanja teksta u vaš portfelj). Želite li uštedjeti nešto vremena? Osigurajte predložak ugovora koji uključuje sve navedene informacije.
Zapamtite da razjašnjavanje ovih pitanja nije suvišna formalnost, već znak profesionalnosti. Transparentni uvjeti temelj su za suradnju bez sukoba.
Pročitajte također
Korak treći – provedba narudžbe
Jeste li do sada dobili smjernice? Ništa vas neće zaustaviti, stoga počnite raditi! Kao što možete vidjeti, copywriteri ovdje počinju obavljati svoje prave dužnosti, odnosno stvaraju sadržaj za koji će biti plaćeni.
Pročitajte također
Korak četvrti – „pošiljka”
Kada završite implementaciju narudžbe, podijelite rezultate svojeg rada s klijentom. Pošaljite tekst putem e-pošte ili objavite sadržaj izravno na internetskoj stranici – ovisno o prethodno dogovorenim uvjetima.
Korak peti – prihvaćanje
Postoje dvije mogućnosti: ili je klijent zadovoljan i uživa u učincima vašeg rada ili vraća tekstove radi ispravaka. Prva je mogućnost jednostavna kao što je opisano. No, kada klijent ne odobrava tekstove, morate ih modificirati na mjestima koje je klijent naznačio i poslati ih natrag. Možete prijeći na završnu fazu samo ako je klijent zadovoljan.
Korak šesti – dogovor
Jeste li završili? Dogovorite se s klijentom u skladu s odabranim načinu plaćanja. To može biti račun (na primjer, kada je poduzeće registrirano i portali koje upotrebljavate nude takva rješenja), ugovor o radu, autorski ugovor i sl.
Optimalni izbor ovisi o individualnoj poreznoj interpretaciji, naručenim tekstovima i njihovoj specifikaciji.
Sažetak
- Pisanje tekstova kao posao sastoji se od nekoliko radnji. Stvaranje sadržaja nije jedina! Suradnja između strana uključuje pružanje smjernica, dogovaranje pravnih pitanja i rješavanje financijskih računa.
- Zapravo, postoji nekoliko faza, ali ne brinite – u praksi su ove faze logične jer svaka radnja određuje sljedeću, zbog čega su navedena pitanja prilično očita za sve.
- Ipak se nadamo da je naš članak gore rasvijetlio kako pisati tekstove kao posao. Krajnje je vrijeme da počnete s vježbanjem!
Odgovori