Dogovor o plaćanju u copywritingu – koja je metoda najbolja?

Copywriting postaje važan marketinški alat u posljednje vrijeme. Poduzetnici objavljuju jedinstvene članke kako bi povećali dobit, ali prvo moraju platiti za njih. Ovdje se javljaju dvojbe – kako dogovoriti plaćanje s copywriterom? Koja je najbolja metoda plaćanja?
Sporazum o plaćanju u copywritingu
Postoje tri oblika dogovora o plaćanju u copywritingu: za 1000 znakova s razmacima, cijeli projekt i pretplatu.
Svako rješenje ima svoje prednosti i nedostatke. Pogledajmo to malo detaljnije.
Dogovori za 1000 znakova s razmacima
Cijena je za 1000 znakova s razmacima osnova. Što je tekst dulji, to više plaćate za njega.
To je također najpopularniji model obračuna u copywritingu jer se iznos određuje prema duljini teksta. Ako napišemo kratki opis, dobivamo malu plaću. Slično tome, u slučaju opsežnog vodiča, rad i vrijeme uloženi u izvršavanje narudžbe zaslužuju veću plaću.
Prednosti
- Cijena teksta ovisi o njegovoj duljini. To je prilično precizan čimbenik.
- Nizak rizik od preplaćivanja.
Nedostaci
- Sporazum o plaćanju obuhvaća duljinu teksta, ali preskače druge aspekte. To su: dodavanje fotografije, objavljivanje teksta na blogu itd.
- Potiče copywritere da pišu dug, ali dosadan tekst koji nema vrijednost.
Dogovor o projektu
U takvom slučaju dogovara se plaćanje za cijelu narudžbu. U obzir se uzimaju i obujam teksta i zadaci copywritera (poput SEO-a i strategije za copywriting).
Prednosti
- Znate koliko je visoka naknada prije nego što počnete raditi.
- Naknada se postavlja na temelju sadržaja i drugih dužnosti copywritera.
Nedostaci
- Plaćanje može biti nedovoljno za obaveze copywritera.
- Vremenski zahtjevni dodatni dogovori jer su zasebni za svaki projekt.
Dogovor o pretplati
Posljednji je, ali ne najmanje važan, dogovor o pretplati. Ova metoda temelji se na postavljanju fiksne svote unaprijed tako da copywriter dobiva isplatu za određeni posao, na primjer vođenje bloga ili isporuku četiri članka mjesečno. Ova je opcija namijenjena poduzećima koja redovito naručuju sadržaj unutar određenog proračuna.
Prednosti
- Plaća je poznata od samog početka. Osigurava jasne uvjete za rješavanje.
- Mogući su privlačni popusti. Često su element stalne suradnje.
Nedostaci
- Dugoročna obveza prema copywriteru (pretplata se obično ne postavlja na razdoblje od jednog ili dva mjeseca).
Uzmite u obzir da uz oblik naplate pisac redovito stvara sadržaj prema zahtjevu. Zahvaljujući tome copywriter doznaje više o poduzeću i to dugoročno utječe na kvalitetu teksta. Osim toga stil pisanja ostaje dosljedan na internetskoj stranici.
Koja je najbolja vrsta sporazuma o plaćanju u copywritingu?
Nema jednostavnog odgovora. Svaka metoda može se ispostaviti uspješnom… ili neuspješnom – sve ovisi o situaciji.
Turistička agencija uštedjet će puno ako naručuje članke prema dogovoru o pretplati. Ponuda ovog poduzeća stalno će se proširivati novim opisima poznatih odredišta. Nažalost isti oblik naplate pokazuje se katastrofalnim za lokalnog cvjećara. Ovom poduzeću nije potrebna tolika količina sadržaja.
Zauzvrat plaćanje za 1000 znakova s razmacima ostat će jasno za klijenta koji objavljuje sadržaj na internetskoj trgovini. To pak nema smisla za poduzeće koje želi imati različite vrste sadržaja različite težine.
Stoga odabir odgovarajuće metode varira prema individualnim potrebama svakoga poduzeća. Definitivno vrijedi razjasniti svoje zahtjeve i zatražiti od copywritera da pruži nekoliko mogućih financijskih rješenja. Tako je lakše dogovoriti se o onome koje je najunosnije.
Odgovori