Tri uobičajene pogreške u copywritingu
Profesionalno pisanje sliči znanosti – ne dopušta pogreškama da prođu neprimijećene. Svi znamo da copywriting nije ograničen samo na pisanje. Ispunjava i određenu marketinšku funkciju, odgovarajući na trenutne potrebe korisnika ili trendove u algoritmima pretraživača. Kako bismo znali što izbjegavati, predstavljamo tri uobičajene pogreške u copywritingu.
Pogreške u copywritingu – odakle dolaze?
Krenimo s pitanjem s čime je copywriting povezan.
Copywriting se temelji na pružanju usluga koje su u vezi s profesionalnim pisanjem.
Opseg aktivnosti pritom uključuje:
Zašto (prema trenutnim standardima) tada postoji toliko pogrešaka koje smanjuju učinkovitost tekstova? Odgovor je jednostavan kao što se i čini – proizlazi iz nedostatka pravila u copywritingu.
Pogreške u copywritingu proizlaze iz nepravilne provedbe usluga koje pruža osoba koja nema dovoljno znanja o pisanju i marketingu.
Drugim riječima pojam „diletantizam” ne odnosi se na ulogu koju bi stvoreni sadržaj trebao imati. To postane razumljivo tek nakon dubljeg promišljanja. Nemamo jedan obrazovni put koji nas upoznaje s aktualnim pitanjima koja nameće tržište (poput pozicioniranja, društvenih medija i elektroničke trgovine).
Štoviše često je potrebno specijalističko znanje uz određeni trend marketinga sadržaja koji se razvija. Trebali biste tečno govoriti jezikom i ne zastranjivati. To i nije tako jednostavan posao, zar ne?
Osnovni cilj copywritinga
Glavni je marketinški cilj copywritinga prodaja. Iako se obično provodi neizravno, copywriting je ulaganje koje na kraju donosi dobit klijentu (ulagaču).
Kao što možete pročitati iz prve definicije, pišemo o iznimno širokom zanimanju. Međutim, ako pažljivo pogledate, shvatit ćete da se svaki element rada copywritera usmjerava prema financijskim prednostima, čak i kada su izgledi zarade daleko. Da nije tako, ovo zanimanje ne bi bilo potrebno na tržištu rada.
To nam omogućava da iznesemo tvrdnju da su pogreške u copywritingu nepotrebno opterećenje, koje ne donosi dobit, već nas u ekstremnim slučajevima odmiče od dobiti.
Tri najčešće pogreške u copywritingu
Ispod predstavljamo tri najčešće pogreške koje, vjerujemo, savršeno odgovaraju navedenoj definiciji, a ipak se često primjećuju.
Jezične pogreške
Ovo je očito beznačajan problem s kojim se stalno suočavamo prilikom stvaranja svake rečenice. Jezične su pogreške one pogreške koje svi pravimo. Međutim u copywritingu granica je tolerancije uža.
Svi smo izbjegavali pravopisne pogreške još od osnovne škole. Jednostavna pravila mogu učiniti i gramatiku našeg složenog jezika jasnijom.
Zarezi, srž svih grešaka u interpunkciji, puno su problematičniji. Neki ljudi stavljaju zareze prema stanki za disanje, bez obzira na strukturu rečenice. Naravno, kada ste copywriter, takve stvari ne smiju se događati, uglavnom zato što bismo bili izloženi velikoj nasumičnosti dok unosimo tisuće znakova svakog mjeseca.
Zapravo većina copywritera lako može upravljati jezikom i stvarati potpuno ispravne tekstove. Najčešće se susrećemo s jezičnom nespretnošću, primjerice u obliku pleonazama ili sintaktičkih pogrešaka.
Iako su to pogreške na koje ljudi ne obraćaju pažnju, trebamo zahtijevati da copywriter piše ispravno, ili barem da pazi i izbjegava neosporiva odstupanja. Osnovni je alat u našem zanimanju tekst – donosi dobit kad je najviše kvalitete.
Kako izbjeći jezične pogreške?
Postoji nekoliko načina. Preporučujemo čitanje knjiga. U stvari mi vjerujemo da izbjegavanjem čitanja nemamo potencijal za profesionalno pisanje.
Nemoguće je izbjeći sve jezične pogreške. One proizlaze iz:
- nepreciznih i nesankcioniranih tumačenja (cilj je interpunkcije osiguravanje čitljivosti teksta, stoga možete nesvjesno zaobilaziti određena pravila)
- neznanja (to se odnosi na svako ljudsko biće). Vjerujemo da je najvažnije srušiti vlastite barijere i ego kako bismo bolje analizirali tekstove koje smo stvorili. Mogli biste se iznenaditi koliko se sumnji javlja pri korištenju stilskih sredstava ili konstrukciji rečenica.
To je jedna stvar. Stvaranje je privlačnog sadržaja druga. Možemo li nazvati nekoga tko piše ispravno copywriterom? Možemo li otići korak dalje i biti u iskušenju da kažemo da je pisanje neprivlačnog sadržaja pogreška sama po sebi? Ostavljamo ovo pitanje otvorenim.
Neispravna struktura teksta
Pogreške u copywritingu odnose se na strukturu teksta. Tekst se može degradirati prema trenutnim standardima indeksacije.
Algoritmi pretraživača neprestano se ažuriraju. Tekstovi koji su se smatrali unosnima prije deset godina danas mogu biti beznačajni. Znači li to da je Google promijenio svoj stav prema nekim vrstama sadržaja? Da!
Naravno ovdje govorimo o Pandi, koja „proždire” sadržaj niske kvalitete od 2011. godine. Jednostavno rečeno, ovaj algoritam zabranjuje tekstove koji se naokolo „razbacuju” ključnim izrazima.
Previše ključnih riječi jedna je od najozbiljnijih pogrešaka u copywritingu. To rezultira nižim položajem i lošijim učinkom.
Google promiče pouzdane i transparentne članke koji odgovaraju korisničkim upitima pružajući suštinsku vrijednost. Zato je borba za vrhunske položaje teška i vremenski zahtjevna, a „pametni” pokušaji zaobilaženja algoritama vjerojatno neće uspijevati. Copywriting se još može povezivati s čarobnim korištenjem ključnih izraza, međutim, učinkovit sadržaj već se nekoliko godina usmjerava na drugačije pravce.
Ako vaše poduzeće stvara jedinstvene vrijednosti ili pruža usluge na visokoj razini, slobodno obavijestite svoju publiku o tome. Dijeljenje stručnog znanja najpouzdaniji je način predstavljanja ponude. Kao što mudri aforizam kaže: uvijek treba igrati fer kada imate pobjedničke karte.
Nedostatak strategije
Posljednja, ali ne i manje važna, precizna je strategija copywritinga.
Kao što smo već utvrdili, uz tekstove koji su se naručili od copywritera dolaze određene pretpostavke. Izgradnja prepoznatljivosti brenda, suštinski sadržaj za SEO ili izravna ponuda – to su različiti marketinški ciljevi za koje je potreban sadržaj različite specifičnosti.
Google promiče pouzdane i jasne članke koji odgovaraju na korisničke upite pružajući suštinsku vrijednost.
Slogani moraju biti kratki i privlačni, a prodajni tekstovi trebaju biti izravni, uvjerljivi i privlačni. Za specijalizirane i stručne članke treba prilagodba informacija razini znanja primatelja. U isto vrijeme opisi proizvoda kombiniraju objektivnost s jezikom prednosti. Ovo su jednostavna pravila koja su poznata svima, međutim, provedba navedenih smjernica predstavlja veći problem.
Primjerice naša se ponuda usmjerava obrazovanim poduzetnicima koje karakterizira visoka svijest o promotivnim aktivnostima na internetu. Bilo bi netaktično pretjerano kolokvijalizirati ili pristupiti temama o kojima se raspravlja previše jezgrovito.
Osim jezičnih pogrešaka i strukture teksta sadržaj ponekad može ispasti predug, nerazumljiv ili potpuno neusklađen s marketinškim pretpostavkama. Iz tog razloga vrijedi započeti suradnju s copywriterom koji će pružiti komentare o vašoj strategiji i pojasniti specifičnost sadržaja, uzimajući u obzir ciljnu skupinu i misiju poduzeća. Tekstovi moraju strogo ispunjavati zadatke, i iako se čini drugačijim, to nije tako jednostavno.
Sažetak
- Copywriting je marketinški alat koji pridonosi povećanju prodaje na brojne načine.
- Vjerujemo da najčešće pogreške uključuju lošu prilagodbu teksta svrsi, nepravilnu strukturu i amatersko predstavljanje sadržaja. Sva tri čimbenika negativno utječu na učinkovitost i poslovni potencijal teksta.
- Posvetite pažnju pogreškama u copywritingu i uklonite ih. One uvijek idu ruku pod ruku s neznanjem o problemima u copywritingu. Promatranje učinaka i donošenje zaključaka aktivnosti su koje rezultiraju većom dobiti. Primatelji također tako smatraju vaše poduzeće profesionalnijim.
Odgovori