Tvorac sadržaja – tko je on?

Sadržaj

Rastuća popularnost i učinkovitost aktivnosti u vezi s marketingom sadržaja pridonijela je pojavi novih zanimanja, poput tvoraca sadržaja. Što oni rade, koliko zarađuju, koje su im odgovornosti i kako se razlikuju od zadataka copywritera i upravitelja sadržajem? Na sva ova pitanja odgovaramo u sljedećem članku.

Tko je tvorac sadržaja?

Tvorac sadržaja osoba je koja stvara sadržaj za medije i razne marketinške kanale. Oni mogu pripremiti brošure, biltene, internetske stranice, videozapise, objave na društvenim mrežama ili članke za blogove.

Za razliku od copywritera tvorac sadržaja ne usredotočuje se samo na riječi nego i na sve ostale elemente sadržaja – smještaj grafičkih elemenata, stvaranje infografika, pisanje filmskih scenarija, snimanje isječaka i uređivanje videozapisa.

Naravno, svaki generirani sadržaj mora biti pažljivo prilagođen brendu ili poduzeću kojem pripada, kao i ciljnoj publici. Važno je napomenuti da je cilj sadržaja koji stvara tvorac sadržaja angažman, a ne prodaja.

Dužnosti tvorca sadržaja

Opseg odgovornosti u ovom položaju vrlo je širok i zapravo ovisi o zahtjevima poslodavca. Postoje oglasi za posao u kojima se očekuje da kandidati imaju vještine u stvaranju filmova, Insta Storiesa, TikToka, reelova, objava i podcasta. No postoje i položaji na kojima su odgovornosti usredotočene samo na jedan medij, poput YouTubea ili LinkedIna.

Najčešće, međutim, možete naići na ponude poslova za položaj digitalnog tvorca sadržaja, za koji su potrebne vještine u stvaranju široko definiranog digitalnog sadržaja (animacije, videozapisi, infografike, objave, članci itd.). Ukratko, među dužnostima tvorca sadržaja mogu biti:

  • priprema sadržaja za internetske stranice, blogove, e-letke, brošure ili biltene (uključujući pisanje, uređivanje, objavljivanje, ažuriranje)
  • SEO stvorenog sadržaja
  • planiranje i provođenje rasporeda objava na društvenim mrežama
  • stvaranje dosljednog vizualnog identiteta za objave
  • stvaranje objava na društvenim mrežama, upravljanje njima i moderiranje komentara
  • interakcija s publikom
  • stvaranje i uređivanje videozapisa ili animacija, dodavanje titlova itd.
  • dizajniranje infografika, grafikona, grafika
  • snimanje i uređivanje fotografija
  • snimanje podcasta (uključujući uređivanje i obradu zvuka)
  • suradnja s drugim osobama odgovornim za stvaranje sadržaja u poduzeću, uključujući upravitelje sadržajem
  • analiziranje podataka o generiranom sadržaju (Google Analytics, Facebook Ads).

Tvorac sadržaja ili upravitelj sadržajem

Nakon čitanja gore navedenog popisa zadataka, možda se pitate što onda razlikuje položaj tvorca sadržaja od upravitelja sadržajem.

Upravitelj sadržaja razvija strategiju komunikacije i osigurava pravilnu distribuciju sadržaja putem različitih medija. Njihov zadatak također uključuje temeljitu analizu učinkovitosti poduzetih radnji, koje su uvijek u vezi sa strogo marketinškim ciljevima, poput povećanja konverzije.

Tvorac sadržaja podređeni je položaj upravitelja sadržajem. Svrha njihova rada stvaranje je poruka prilagođenih određenom mediju tako da budu što razumljivije i zanimljivije publici. Stoga tvorac sadržaja ne mora razmišljati o čemu i gdje, već kako to učiniti – njegov je glavni zadatak davanje porukama odgovarajući oblik.

U nekim oglasima za posao za ovu položaj, međutim, primjećuje se da se od tvorca sadržaja također očekuje stvaranje strategija. Položaj je nov i odgovornosti se često još razvijaju, ali idealno ne bi trebalo da to bude njihov zadatak.

Kompetencije upravitelja sadržajem i tvorca sadržaja vrlo su slične – oboje bi trebali biti stručni u području marketinga i analize podataka te pratiti trenutne trendove – zbog toga se njihove odgovornosti često preklapaju. U mnogim poduzećima ista osoba odgovorna je za stvaranje i implementaciju komunikacije. Međutim, sve veći broj medija i marketinških alata, kao i želja za profesionalizacijom, čine potrebnim njihovo razdvajanje.

Gdje radi tvorac sadržaja?

Položaj tvorca sadržaja trenutno se uglavnom ističe u ponudama poslova na engleskom jeziku, iako je sve više traži i na hrvatskom.

Prilikom traženja posla u ovom zanimanju, također vrijedi obratiti pažnju na ponude u vezi s položajima kao što su copywriter, stručnjak za sadržaj ili pisac sadržaja – često se pod takvim nazivima traže tvorci općenito shvaćenog sadržaja.

Mjesta su gdje tvorci sadržaja mogu pronaći posao: marketinške agencije, agencije za marketing sadržaja, interaktivne agencije i velike korporacije. Također mogu uspješno raditi kao slobodnjaci.

Zarada tvorca sadržaja

Zarade tvorca sadržaja vrlo su raznolike i ovise o obavljenim dužnostima, a kao što smo već spomenuli, ove dužnosti su doista različite. Međutim, teško je procijeniti prosječnu zaradu tvorca sadržaja na hrvatskom tržištu jer se taj položaj rijetko pojavljuje u oglasima za posao.

Što trebate znati da biste postali tvorac sadržaja?

Osoba koja teži postati tvorac sadržaja trebala bi:

  • posjedovati razvijene jezične vještine – bez obzira na vrstu generiranog sadržaja (jezična ispravnost osnova je svake komunikacije!); važno je da zadatak tvorca sadržaja često uključuje prepoznavanje pogrešaka
  • posjedovati osnovno znanje o marketingu – tvorac sadržaja mora biti upoznat s osnovnim marketinškim konceptima kao što su ciljana publika, SEO ili pripovijedanje – inače će im biti teško stvarati privlačan i angažirajući sadržaj
  • moći prepoznati važne informacije – sposobnost isticanja najvažnijeg i privlačnog sadržaja ključna je u ovom zanimanju
  • analizirati učinkovitost stvorenog sadržaja – dobro je da tvorac sadržaja može procijeniti učinkovitost sadržaja koji generira, inače će mu biti teško poboljšati ga
  • biti u tijeku s najnovijim trendovima – najprivlačniji je sadržaj onaj koji je aktualan, stoga bi tvorac sadržaja trebao biti informiran o onome što se događa u svijetu i vješto to uključiti u svoj sadržaj
  • biti upoznat s društvenim mrežama – ne samo da bi objavljivali, već i da bi znali što funkcionira, što algoritmi vole i kako privući publiku
  • biti upoznat s programima i aplikacijama koje omogućuju stvaranje i uređivanje različitih vrsta sadržaja – sadržaj je vrlo širok pojam, ali u današnjem dobu tehnologije, jedna osoba može stvarati sadržaj u više formata, sve što je potrebno je upoznati se s nekoliko aplikacija*.

*Naravno, da biste postali tvorac sadržaja, ne morate znati sve, ali vrijedi znati osnove stvaranja različitih vrsta sadržaja kako biste mogli ukazati kolegama (kao što su animatori, grafički dizajneri, urednici) što treba poboljšati.

Tvorac sadržaja – isplati li se?

Za rad kao tvorac sadržaja potrebne su mnoge vještine i iskustvo u industriji, ali svakako može biti zanimljiva i vrijedna pustolovina. Predstavljamo nekoliko razloga zašto vrijedi razmotriti ovu karijeru.

Fleksibilnost

Tvorci sadržaja često imaju priliku raditi od kuće, obično upotrebljavajući samo prijenosno računalo ili telefon (osim ako im nije potrebno posebno osvjetljenje za snimanje videozapisa, na primjer). To omogućuje fleksibilno planiranje i kombiniranje aktivnosti s drugim zadacima.

Katkad je za ovo zanimanje također potrebno sudjelovanje na događanjima ili konferencijama, što svakako predstavlja dobar odmor od daljinskog rada i omogućuje stjecanje zanimljivih iskustava!

Neovisnost

Ako se odlučite za samostalni rad, rad kao tvorac sadržaja pružit će vam puno neovisnosti. Možete samostalno odabrati projekte koje želite preuzeti i predložiti cijenu klijentu. Granice i vrsta prihvaćenih narudžbi bit će tada isključivo u vašim rukama.

Globalnost

Ako kombinirate rad tvorca sadržaja s učenjem stranog jezika, dobivate priliku surađivati s poduzećima diljem svijeta! Strano tržište stalno se mijenja, ali ovisi o vama želite li se razvijati u njemu.

Popularnost ovog zanimanja

Trenutno, svako poduzeće u razvoju treba stručnjake koji pružaju vrijedan sadržaj. Stoga možete računati na to da će se vaše usluge cijeniti na tržištu.

Sažetak

  • Tvorac sadržaja osoba je koja stvara sadržaj za razne medijske i marketinške kanale.
  • Odgovornosti su tvorca sadržaja su raznolike i ovise o zahtjevima poduzeća za koje rade – mogu stvarati različite vrste sadržaja ili samo jednu za različite medije.
  • Tvorac je sadržaja relativno novo zanimanje, stoga se rijetko pojavljuje u hrvatskim oglasima za posao, a ako se i pojavi, često je pod drugim nazivima.
  • Da biste postali tvorac sadržaja, morate imati razvijene jezične vještine, osnovno znanje o grafici i marketingu, posebno SEO-u i pripovijedanju.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga