Što je to UX pisanje? Zašto postaje sve važnije?

Sadržaj

UX pisci sve se više traže na tržištu rada, međutim, znanje o ovom zanimanju u Hrvatskoj još zaostaje. Što je UX pisanje i zašto važnost toga zanimanja stalno raste? Saznajte sve o tome u sljedećem članku.

Što je to UX pisanje?

UX pisanje odnosi se na stvaranje sadržaja namijenjenog korisniku tako da se ima na umu praktičnost za primatelja.

Zbog toga se intuitivnost internetske stranice ili aplikacije povećava, što utječe na pozitivno mišljenje potrošača.

„UX” je skraćenica za „User Experience” (korisničko iskustvo). Dodavanjem riječi „pisanje”, dobivamo naziv zanimanja koji u osnovi govori sam o sebi.

Zašto je UX pisanje tako važno?

Do UX učinaka dolazi iz jednostavnog razloga. Kako se marketing povećava, povećava se složenost internetskih stranica, platformi i aplikacija. Osim toga sva poduzeća žele da ih se smatra profesionalnima, pa brinu o svakom detalju. U određenoj fazi stoga je potrebna osoba koja će brinuti o intuitivnosti i čitljivosti kako korisnici ne bi zalutali u labirintu informacija.

Vrijedi napomenuti da, prema definiciji, UX pisac osoba je koja stvara sadržaj tako da misli na korisnika. Zato to može biti copywriter koji stvara najjednostavnije tekstove za internetske stranice. U praksi odgovornosti UX pisca često se ograničavaju na mikrokopiju, odnosno stvaranje poruka i smjernica koje olakšavaju navigaciju na internetskoj stranici.

Pravila UX pisanja

Pretpostavke su UX pisanja jednostavne:

Tekst mora biti razumljiv i jasan svakom primatelju.

Ovdje nema mjesta za komplicirane rečenice ili stručnu nomenklaturu. Primarni cilj UX pisanja praktičnost je za korisnike, stoga im se sadržajem treba olakšati, a ne otežati.

Iz tog razloga UX pisci u užem smislu ne prate SEO smjernice, ne izrađuju suštinski sadržaj i ne prilagođavaju sadržaj ciljnoj skupini. Tekst uvijek mora biti jednostavan, jasan i razumljiv za svakog čitatelja jer služi samo kao vodič i savjet.

Gdje se koristiti UX pisanjem?

  • na korporativnoj internetskoj stranici
  • na prodajnoj platformi
  • u sustavu CRM
  • u aplikacijama.

I na brojnim drugim mjestima. Kao što smo već spomenuli, takva je aktivnost izuzetno česta na internetu.

Profesionalni UX pisci izvrsni su u unapređenju internetskih trgovina, mobilnih aplikacija i platformi.

Potrebni su posebno u slučaju inovativnih tehnologija jer korisnici često nemaju iskustva u korištenju sličnih rješenja.

Osim toga jaka konkurencija u većini grana industrije dovodi do toga da se kupci koriste samo ponudama najprijaznijih poduzeća. Previše zahtjeva (poput dolaska do određene podstranice, pružanja određenih podataka) uzrokuje određene poteškoće. Vrijeme korisnika postaje sve važnije, pa u slučaju bilo kakvih sumnji, primatelji jednostavno mogu odustati od transakcije. Angažiranje UX pisca štiti poduzeća od sličnih situacija, koje nažalost često nastaju u slučaju naprednijih rješenja.

Sažetak

  • UX pisanje postaje sve važnije.
  • Povećava intuitivnost korištenja jer se korisničke aktivnosti podržavaju sažetim i korisnim porukama.
  • Posebno ga upotrebljavaju veća poduzeća kako bi pojednostavnila svoje projekte i predstavila primateljima jasne informacije.
  • „Vođenje rukom” ciljna je aktivnost učinkovitog UX pisca.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

13.06.2024 Social Media
12.06.2024 Copywriting
11.06.2024 Content Marketing
10.06.2024 Copywriting
09.06.2024 Copywriting
08.06.2024 Social Media
07.06.2024 E-commerce
06.06.2024 E-commerce
05.06.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga