Ideje za članke. Gdje ih pronaći?
Ideja je prvi element koji morate imati prilikom stvaranja članaka. Brojne značajke ovise o tome, na primjer hoće li sadržaj biti zanimljiv i dobiti vidljivost na Googleu. No ne znaju svi da je kreativnost samo dio „pametnog” koncepta. Sve varira ovisno o tehnikama koje ćemo predstaviti u tekstu.
Gdje mogu dobiti ideje za članke?
„Prošetaj i razmisli o nečemu!” Ova rečenica često se upotrebljava kao odgovor na prethodno pitanje. Mašta je svakako ključna osobina, ali nije dovoljna za stvaranje profesionalnog sadržaja. Copywriting mora zadovoljiti određene marketinške ciljeve, zbog čega se ideja za članak mora podržati čimbenicima koji ukazuju na potencijalne poslovne rezultate. Najtemeljnija su ova dva navedena:
- resursi poduzeća – sadržaj koji postoji na internetskoj stranici
- konkurentnost – sadržaj drugih internetskih stranica.
Prvi određuje donosi li tekst prednosti poduzeću, dok drugi informira o teškoćama u njihovu postizanju. Zato takva ideja nije jamstvo uspjeha (za razliku od zloglasne intuicije). Njezina učinkovitost varira ovisno o položaju poduzeća i trenutnoj situaciji na tržištu.
Kada steknemo takvo znanje, precizno opisujemo relevantne ideje za članke. One su temelj učinkovitog sadržaja.
Provjerite gdje nedostaju unutarnje poveznice
Sadržaj koji postoji na internetskoj stranici trebao bi biti kompatibilan s drugim tekstovima. To ne samo da poboljšava pozicioniranje već omogućuje korisnicima da navigiraju po vašoj internetskoj stranici. Unutarnje povezivanje koje je napravila Wikipedia odličan je primjer.
Stoga, kada tražite nadahnuće, vrijedi provjeriti o kojim temama već postoje tekstovi kako biste odredili koje su teme vrijedne opisivanja i povezivanja.
Zahvaljujući takvim pripremama, imat ćete ideje za članke i sigurnost da tekst koji ste upravo stvorili obogaćuje podstranice i olakšava navigaciju internetskom stranicom.
Pretpostavimo da pišemo o unutarnjem povezivanju koje smo spomenuli ranije i dodamo poveznicu prema detaljnijem članku. Da nismo imali takav tekst, to bi bio znak da opisujemo takvo pitanje i dodajemo reference. Tako jednostavan i učinkovit način pisanja.
Provjerite popularnost zadanih tema
Kada ste odredili praznine u unutarnjem povezivanju, znate o čemu treba napisati tekst. Sada je krajnje vrijeme da razmislite o temi i opsegu informacija. Postoji važno pravilo: što više ljudi piše članak na određenu temu, to je teže proći kroz njega i predstaviti vašu studiju slučaja.
Stoga moramo objasniti pitanja koja drugi nisu opisali toliko puta. Zahvaljujući tome učinci se pojavljuju brzo i pomažu nam izbjeći borbe s konkurentima.
Imam ideju za članak – što sada?
Nemojte brinuti! Još imate vremena za pisanje tekstova za SEO. Trenutno je dovoljno procijeniti kolika je zasićenost tržišta za određenu temu. To se može učiniti na dva načina:
- ručnom pretragom – upotrebljavamo Googleov pretraživač kako bismo pronašli teme koje nas zanimaju. Zatim određujemo kakve vrste članaka želimo vidjeti. Ne obraćamo pažnju samo na ukupne rezultate već određujemo i koje se internetske stranice prikazuju. Ako su to veliki tematski portali, morat ćete prilagoditi svoj koncept i početi se boriti s nišnim temama, duljim naslovima i razvučenim ključnim izrazima.
- alatima za pretraživanje – postoji nekoliko programa na tržištu koji pružaju rješenje s razinom konkurentnosti. Primjeri su AnswerThePublic ili Google Keywords Planner (iako se konkurencija određuje u smislu plaćenog oglašavanja, a ne samo pozicioniranja).
Takva predanaliza tema važan je korak; no nije nužna kada sanjamo samo o unutarnjem povezivanju. Članak za blog može se napisati čak i kada nema veće šanse za pozicioniranje, sve dok čini internetsku stranicu sadržajno bogatom. Zahvaljujući tome korisnička će se praktičnost poboljšati, a vidljivost drugih podstranica može se povećati.
Imam ideju za članak – što sada?
To je tamo gdje daljnji rad u vezi s planiranjem sadržaja započinje jer samo pisanje predstavlja završnu fazu.
Točna se shema sastoji od:
- ideje
- kratke analize ideje i odabira ključnih izraza
- planiranja strukture
- pisanja teksta
- optimizacije za pretraživače (SEO).
Nakon što smislite ideju za članak, prijeđite na određivanje ključnih izraza koje ćete upotrijebiti kako biste maksimizirali SEO potencijal svoje internetske stranice. Na temelju toga stvarate strukturu naslova. Odmah počinjete pisati prateći optimizaciju za pretraživače. Iako cijeli proces djeluje složeno, pruža dosljedan i logičan uzorak koji poznaju svi profesionalni copywriteri.
Članak koji smo napisali može dovesti do nekonvencionalnih zaključaka. No naglašavamo da ne umanjujemo važnost kreativnosti prilikom dolaska do tema već samo ukazujemo na važnu ulogu drugih čimbenika koji postaju važniji u suvremenom e-marketingu.
Sažetak
- Ideje za članke trebaju dolaziti iz resursa poduzeća i njegovih konkurenata kako bi se maksimizirali poslovni rezultati.
- Vrijedi upotrebljavati unutarnju povezanost u slučaju novoga teksta jer pozitivno utječe na druge podstranice.
- Koncept koji dosad nije iskoristila konkurencija donijet će brže rezultate.
- Tema članka slijedi ideju. To je početna točka za temeljitu analizu ključnih riječi i izraza.
Odgovori