Koji su elementi marketinga? Poslovna složenost u 21. stoljeću
Vjerojatno je svatko čuo za marketing. Međutim, ako bismo pitali prolaznika nasumično o definiciji ili elementima marketinga, dobili bismo jednaki broj odgovora koliko smo ljudi pitali. Neki ga izjednačavaju s oglašavanjem, no to je samo jedan od dijelova tog složenog procesa. Poboljšajte informacije koje imate kako biste bili sigurni da ste odabrali pravu marketinšku strategiju. A glavni cilj te strategije… pa, što je to?
Marketinški cilj
Prodaja – ovo je prva asocijacija za brojne ljude. I oni su u pravu! No da bismo razumjeli složena pravila marketinga, riječ „prodaja” mora se pravilno definirati. Nitko u ozbiljnom poslovanju ne razmišlja o jednokratnom uspješnom poslu.
Nije riječ o tome da se riješimo proizvoda i trljamo ruke od sreće, pijemo pivo zbog zarade i ne brinemo o tome što će se dogoditi sutra. Uostalom, istinska uspješna transakcija samo je početak.
Zadovoljstvo kupca tako je važan cilj u marketingu, uglavnom zato što želimo da ponovno upotrebljavaju naše usluge. Želimo da se zadovoljni klijent vrati, po mogućnosti ne samo sam već i s drugim ljudima koji su dobili preporuku.
Pročitajte također
Elementi marketinga
Marketing is supportive to such sales, which we understand as a long-term process consisting of several elements. In the following article, we will list the most important ones, derived from the classic definition of marketing mix, i.e. 4P.
Marketing podržava prodaju koju mi shvaćamo kao dugoročni proces koji se sastoji od nekoliko elemenata. U sljedećem članku navest ćemo najvažnije elemente, izvedene iz klasične definicije marketinške smjese, odnosno 4P.
- Product – that is what we offer our clients. As you have probably read, professional marketing starts with careful planning of products and services. It is definitely better to guess the needs of our recipients instead of creating the artificial ones.
- Proizvod – to je ono što nudimo svojim klijentima. Kao što ste vjerojatno pročitali, profesionalni marketing počinje pažljivim planiranjem proizvoda i usluga. Definitivno je bolje pretpostaviti potrebe primatelja umjesto stvaranja umjetnih potreba.
- Postavljanje – to je način kako distribuiramo svoje proizvode, tj. u koje trgovine i na koje police.
- Promocija – to su sve aktivnosti usmjerene na plasiranje proizvoda/usluge i dosezanje kupca. Ovdje govorimo o oglašavanju kao jednom od elemenata promocije i fokusiramo se na prikladno pisanje sadržaja, zahvaljujući kojem ćemo se dokazati kao profesionalno poduzeće s privlačnom ponudom.
- Procjena – pravi izazov. Dobra cijena ne mora nužno biti najniža. Ako zbrojite sve troškove (uključujući marketinške troškove tj. tri navedena gore) i saznate koja je cijena proizvoda i usluga konkurencije, odredite svoju vlastitu. Ne možemo prodavati ispod granice cijena, ali bit će nam teško pronaći kupce ako su naše usluge puno skuplje. Paradoksalno, postoje proizvodi za koje kupci mogu platiti višestruko veću vrijednosti (posebno ako se osjećaju bolje kad kupuju nešto skupo). Zato krivulja ponude i potražnje ne pruža savršeno rješenje – dobro je uzeti u obzir vrstu robe koju nudimo.
Sažetak
- Elements of marketing include all procedures aimed at attracting the customer with our product.
- An effective campaign is preceded by solid research, during which we have to “make friends” with our recipients, as well as find out what are their needs before we start planning what do we want to offer.
- The whole process is not over. You have to choose the best method of distribution, promotional activities and financial conditions.
- Nowadays, business is not limited to selling fruits at the market – entrepreneurs are entangled in a dense organizational network which has many ties.
- For this reason, it is worth familiarizing with the elements of marketing in order to gain basic knowledge of how dynamic and complex the market in 21st century is.
- Elementi marketinga uključuju sve postupke usmjerene na privlačenje kupca našim proizvodom.
- Učinkovitoj kampanji prethodi temeljita istraga tijekom koje moramo „sklopiti prijateljstva” s našim primateljima, kao i saznati što su njihove potrebe prije nego što počnemo planirati što želimo ponuditi.
- Cijeli proces nije završen. Morate odabrati najbolju metodu distribucije, promotivne aktivnosti i financijske uvjete.
- Danas se poslovanje ne svodi samo na prodaju voća na tržnici – poduzetnici su upleteni u gustu organizacijsku mrežu koja ima mnogo veza.
- Zato vrijedi upoznati se s elementima marketinga kako biste stekli osnovno znanje o tome koliko je tržište u 21. stoljeću dinamično i složeno.
Odgovori