Kako izgleda planiranje teksta?
Svaki copywriter želi stvoriti profesionalan i učinkovit sadržaj. No to je moguće samo kada poznajemo pravila dobre prakse pisanja. To uključuje planiranje teksta. Pogledajmo kako izgledaju ove aktivnosti.
Planiranje teksta – što je to?
Planiranje teksta srednja je faza između odabira ključnih riječi i stvaranja sadržaja. Sastoji se u razvijanju optimalne strukture informacija prije nego što započnete pisanje.
Drugim riječima, čim doznamo temu članka i izraze koje ćemo upotrebljavati, trebali bismo razmišljati o optimalnom rasporedu sadržaja kako bismo osigurali transparentnu strukturu teksta.
Cjelokupna je shema stvaranja sadržaja:
- Ideja za članak
- Analiza i odabir ključnih fraza
- Planiranje strukture teksta
- Stvaranje teksta
- SEO
Koja je svrha planiranja strukture teksta?
Dobro izgrađena struktura informacija ključna je za zadržavanje privlačnosti i privlačenje čitatelja sadržaja.
Štoviše to više privlači pažnju i Googleovih robota jer osigurava da se SEO tekstovi bolje indeksiraju u pretraživaču. To znači da se povećava poslovni potencijal.
Kada upotrebljavati planiranje teksta?
U slučaju gotovo svake situacije u vezi s pisanjem – prilikom izrade strategije za copywriting i strategije marketinga sadržaja, to jest, prije izrade vodiča, članka ili e-knjige.
Ukratko, struktura teksta treba se isplanirati kako bismo izbjegli blokove teksta (znamo da je to neprocjenjivo za zadovoljstvo čitatelja i Googleove zahtjeve).
Kako se tekst planira?
Naslovi su primarni alati koji nam omogućuju da ostvarimo takav zadatak. Oni određuju strukturu članka na temelju hijerarhije informacija. Zahvaljujući tome pomažu da se odredi koji će se sadržaj predstaviti u skladu s određenim izrazima tako da cjelina ostane dosljedna i usmjerava čitatelja od općeg prema specifičnom.
Razmislite o planiranju koje se temelji na općem izrazu poput „koje tenisice za trčanje trebate odabrati”. Možemo primijetiti da u slučaju općeg pitanja poput ovog informacije se trebaju razvrstati, što možemo učiniti na sljedeći način:
- H1 naslov: Koje tenisice za trčanje odabrati?
H2 naslov: Ljetne tenisice za trčanje
H3 naslov: Ljetne tenisice za trčanje – cijena od 100 do 200 $
H4 naslov: Model A (samo pod ovakvim naslovom predstavljamo određenu vrstu tenisica koristeći detaljan opis u kojem opisujemo brend, udobnost za korisnika itd.)
H4 naslov: Model B
H4 naslov: Model C
H3 naslov: Ljetne tenisice za trčanje – cijena od 200 do 300 $
H4 naslov: Model D
H4 naslov: Model E
H4 naslov: Model F
H2 naslov: Zimske tenisice za trčanje
… (nastavak strukture u skladu s prvim H2 naslovom)
Imajte na umu da nadređeni naslovi uvijek opisuju podređene naslove (tj. H2 opisuje H3, H3 radi isto za H4 itd.).
Zašto takva shema?
Ako copywriter ne planira odgovarajuću strukturu članka tako da se vrste cipela predstave unutar naslova H1 ili H2, sadržaj će znatno izgubiti transparentnost. Ipak je prilično očito da će takve teme razmatrati ljudi različitih potreba i očekivanja (kao što smo već naveli).
Čitatelj koji želi kupiti ljetne tenisice za trčanje cijene od 200 do 300 dolara neće se prisiliti da traži specifične činjenice kroz cijeli članak – samo će pogledati naslove.
Ako naslovi ostanu jasni, ne preostaje ništa drugo nego provesti istraživanje i započeti pisanje. Nakon svega znate već koje teme treba opisati i kojim redoslijedom. Planiranje teksta unaprijed ne utječe samo na postizanje željenih učinaka već i ubrzava njihovo postizanje.
Sažetak
- Planiranje teksta odnosi se na razvoj jasne strukture informacija.
- Takav postupak utječe na poslovne prednosti stvorenoga teksta. Poboljšava pozicioniranje i olakšava primateljima čitanje i traženje potrebnih informacija.
- Da bi se tekst planirao pravilno, trebalo bi organizirati hijerarhiju naslova, objašnjavajući obrađene teme „od općeg prema specifičnom”.
Odgovori