Priopćenje za tisak – što je to i kako to napisati?

Sadržaj

Djelovanje stručnjaka u području odnosa s javnošću ima značajan utjecaj na imidž poduzeća i na to kako ga percipira okolina – trenutačni i potencijalni klijenti, poslovni partneri i mediji. Jedan je od najstarijih načina komunikacije s njima putem priopćenja za javnost, koja omogućuju prijenos kratkih, ali sažetih poruka o trenutnim događanjima u poduzeću. Što su to priopćenja za javnost i kako bi se trebala napisati? Evo vodiča ne samo za pisce tekstova nego i za buduće stručnjake za odnose s javnošću!

Što je priopćenje za medije?

Priopćenje je za medije vijest koja se prenosi medijima, a odnosi se na korporativne vijesti.

Njegovi tematski sadržaji mogu biti vrlo raznoliki – zahvaljujući takvoj bilješci, poduzeća informiraju o najnovijoj liniji proizvoda, provedenim istraživanjima, promjenama u vezi s pruženim uslugama ili planiranim događanjima. U većini slučajeva to je kratki novinski članak koji ne prelazi 1 stranicu formata A4, ali postoje i dulji, na primjer savjetodavnoga karaktera.

Priopćenja za medije mogu biti vrlo važan element marketinške strategije sadržaja. Njihovo objavljivanje omogućuje dosezanje potencijalnih klijenata i poslovnih partnera, kao i stvaranje pozitivnog imidža poduzeća. Nažalost, neće se svako takvo priopćenje za medije objaviti – da bi se to dogodilo, mora zadovoljiti očekivanja novinara i primatelja. Što se može učiniti kako bi se osiguralo da stvorene vijesti mogu doseći širu publiku?

6 načela pisanja vrijednih informacija za tisak

Hoće li novinari objaviti tiskovne informacije koje ste im pružili ovisi o nekoliko čimbenika. Prije svega moraju se prenositi specifične i vrijedne informacije. Prije nego što započnete s njihovim stvaranjem, postavite si pitanje: zašto bi potencijalne primatelje zanimala dana vijest? Katkad informacije o novoj liniji proizvoda nisu dovoljne – također ćete morati predstaviti zanimljivu priču povezanu s tom linijom nju ili inovacije koje su se upotrijebile za njezino stvaranje.

No to nije sve. Ako želite da se priopćenje za medije objavi i time vam se pomogne u postizanju poslovnih ciljeva, trebate primijeniti 6 najvažnijih načela:

Briga za strukturu

Svako priopćenje za medije trebalo bi imati odgovarajuću strukturu koja se sastoji od:

  • naziva i logotipa poduzeća
  • datuma izrade bilješke
  • naslova i uvoda
  • razvoja
  • kratkih informacija o poduzeću
  • kontaktnih informacija.

It is worth placing individual information in the appropriate order and ensuring that the press release is readable. It should also attract attention with a catchy title and be concise (ideally, a maximum of 1 page A4), so that reading it will take little time.

Vrijedi staviti pojedinačne informacije u odgovarajući redoslijed i osigurati da je priopćenje za javnost čitljivo. Također bi trebalo privući pažnju zanimljivim naslovom i biti sažeto (idealno, maksimalno 1 stranica A4), kako bi čitanje trajalo kratko.

Informirajte, nemojte reklamirati

Priopćenje za javnost, kao što i sam naziv sugerira, trebalo bi informirati umjesto da bude nametljiva reklama. Ako je ton vaše izjave previše entuzijastičan i prednosti su kupnje određenog proizvoda ili usluge prenaglašene, mediji se možda neće zainteresirati za pripremljene vijesti.

Stoga se usredotočite na činjenice, pišite u neosobnom obliku, izbjegavajte vrijednosne sudove (npr. „najbolje poduzeće”) i upotrebljavajte stručne izjave ili numeričke podatke. Osigurajte da je poruka informativna i korisna primatelju.

Odgovorite na 6 pitanja

Prilikom izrade priopćenja za medije vrijedi primijeniti načelo 5W+H (engleska kratica za riječi: što?, tko?, gdje?, kada?, zašto? kako?) koji će vam pomoći da odgovorite na 6 najvažnijih pitanja za medije i klijente.

  1. Tko je pripremio informacije?
  2. Koja je tema vijesti?
  3. Gdje se događaj odvija?
  4. Kada će se događaj odviti?
  5. Zašto su poduzete takve akcije?
  6. Kako će se postići cilj?

Primjenom ovog načela stvorit ćete sažeto, ali suštinsko proširenje informacija svojeg priopćenja za medije i povećati šanse da dosegnete širu publiku.

Pišite jednostavnim jezikom

Ovo je vrlo važno pitanje – zahvaljujući jednostavnosti poruke novinaru će biti lakše prenijeti informacije drugima, a primateljima neće biti teško razumjeti i apsorbirati sadržaj. Stoga upotrebljavajte kratke rečenice i jednostavan vokabular, izbjegavajući specijalizirane izraze ili korporativni žargon.

Ako želite da priopćenje za medije bude čitljivije i zanimljivije, uključite u njega infografiku ili tablicu.

Provjerite i optimizirajte

Prije slanja priopćenja za javnost, pažljivo ga pročitajte i eliminirajte sve pravopisne, interpunkcijske ili stilističke pogreške.

Također se pobrinite za optimizaciju za SEO – odabirom prikladnih ključnih riječi, oblikovanjem sadržaja, označavanjem grafičkih elemenata, čak i uključivanjem poveznice, povećavate šanse da se vaše priopćenje za javnost visoko rangira na Googleu kada bude objavljeno na internetu.

Primijenite načelo obrnute piramide

Načelo obrnute piramide pretpostavlja da se najvažnije informacije smještaju na početak teksta, dok se manje važne informacije stavljaju prema kraju. U uvodnom odlomku morate opisati glavne elemente priopćenja za javnost kako bi se čitatelj brzo upoznao s onim što je relevantno za njih. U kasnijem dijelu teksta naravno, možete pisati više i detaljnije.

Sažetak

  • Priopćenje je za medije vijest poduzeća koja se objavljuje u medijima.
  • Može biti vrijedna podrška za PR aktivnosti i strategiju marketinga sadržaja.
  • Priopćenje za medije treba biti sažeto, jasno i informativno kako bi ga primatelji lako razumjeli.
  • Prilikom izrade priopćenja za medije, primijenite 5W+H načelo i osigurajte prikladnu strukturu poruke.
  • Imajte na umu da se fokusirate na informiranje, a ne oglašavanje, u bilješci.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga