Metoda 7C u komunikaciji. Što je to i za što može biti korisna?
Komunikacija je nešto što upotrebljavamo svakodnevno. Međusobno komuniciramo verbalno i pisanim putem. U posljednjih 30 godina razmjena informacija značajno se preselila na virtualnu mrežu. Svake godine šaljemo jedni drugima sve više poruka e-pošte. Kako pravilno proslijediti korespondenciju drugima? Metoda komunikacije 7C vrlo je korisna u ovome. Što je to? Obavezno pročitajte ovaj članak!
Što je to metoda 7C u komunikaciji?
Metoda 7C načelo je formuliranja poruka e-pošte tako da su što razumljivije primatelju.
To je korisni alat za svakoga. Na kraju krajeva većina ljudi danas se koristi e-poštom. Prema podacima koje je prikupio portal home.pl, prosječan korisnik interneta primi i pošalje 2524 poruke godišnje. Stoga, bez obzira na to jesmo li studenti ili korporativni zaposlenici, prije ili kasnije svatko od nas morat će napisati virtualno pismo. Zato je važno naučiti da se to radi kako treba.
Metoda 7C – ključ pravilne korespondencije
Odakle potječe naziv metode? Sastoji se od 7 pravila koja na engleskom počinju slovom „c”. Stoga su to:
- clear – jasnoća
- concise – kratkoća
- concrete – konkretnost
- correct – ispravnost
- coherent – dosljednost
- complete – potpunost
- courteous – ljubaznost.
Jasnoća
Pravilo broj jedan metode 7C u komunikaciji kaže nam da poruka mora biti jasna.
Zapamtite da bi trebalo biti što jednostavnije. Ne vrijedi zapisivati i upotrebljavati složeni jezik. Crte, natuknice i sl. mogu pomoći.
Kratkoća
Za čitatelja vaše potencijalne poruke nema ništa gore od nakupine teksta. Takav oblik uvijek odvraća od čitanja. Umjesto toga pokušajte opisati svoje misli sažeto i jasno. Izbjegavajte upotrebu složenih rečenica koliko god je moguće.
Konkretnost
Ovo je nerazdvojivo od prethodne dvije točke. Govorite jasno, jednostavno i uz isticanje bitnog. To je posebno važno u profesionalnoj korespondenciji. Vrijeme je novac. Nitko ne voli gubiti vrijeme na pronalaženje ključnih informacija u vašoj poruci. Neka su odmah vidljive. Pišite samo o onome što je doista bitno u određenom slučaju.
Ispravnost
Kako nas vide, tako nam i pišu. Ako „organizirate” sastanak u korespondenciji s nadređenima, to se vjerojatno neće dobro odraziti na tebe. U doba općeg pristupa internetu i stalnog razvoja tekstovnih uređivača, briga o jezičnoj ispravnosti poruka nije teška. Vjerujte nam – stvarno vrijedi posvetiti puno pažnje tome. Internetski alati kao što je grammarly.com mogu biti korisni.
Pročitajte također
Dosljednost
Na što mislimo pod „dosljednošću”? To znači da bi vaša poruka trebala biti cjelovita u smislu sadržaja, tonaliteta i vokabulara kojima se koristi u njoj. Ako pišete formalno pismo nekome i započinjete ga riječima „Poštovana gospođo/gospodine”, neprikladno je upotrebljavati smajliće u njemu, što bi se moglo smatrati pokušajem da se približite primatelju. Slično tome, ako pišete pismo prijatelju, nemojte ga držati previše formalnim i krutim. Sve mora biti dosljedno.
Potpunost
Pokušajte uključiti sve potrebne informacije u jednoj poruci ako je moguće. To će vam omogućiti izbjegavanje potcjenjivanja i daljnje dopisivanje. Objašnjenje svega odjednom štedi puno vremena – kako vama tako i čitatelju vaših e-poruka.
Ljubaznost
Bez obzira na to jeste li u vezi s pisanjem e-pošte u svrhu regrutacije za novi posao ili razmjenjivanjem neobaveznih pisama s prijateljima, uvijek vrijedi biti ljubazan i kulturan. Imajte na umu da započnete poruku pozdravom i završite je odgovarajućom oproštajnom formulom. Nemojte upotrebljavati velika slova ni uskličnike. Na internetu se to smatra povisivanjem glasa.
Prednosti upotrebe metode 7C u copywritingu
Nema sumnje da upotreba metode 7C može biti izuzetno korisna u copywritingu. Nakon svega, ako se bavite ovim zanimanjem svakodnevno, sigurno razmjenjujete ogroman broj poruka e-pošte. Pravilno sastavljene poruke e-pošte mogu utjecati na to kako će klijenti primiti vašu poruku. To pak može rezultirati njihovim većim brojem.
Metoda 7C u marketingu e-poštom
Isto vrijedi i za marketing e-poštom. U ovoj situaciji treba imati na umu da je virtualna korespondencija glavni izvor stjecanja kupaca. Jasna, lucidna i pažljivo napisana poruka može učiniti čuda. S druge strane, čak i najbolja, najprofitabilnija ponuda može biti neuspješna kada se suoči s nemarnim, nepažljivo napisanim pismom koje je puno pogrešaka.
Sažetak
- Metoda 7C načelo je formuliranja poruka e-pošte tako da su što transparentnije primatelju.
- 7C-ovi su: jasnoća, kratkoća, specifičnost, ispravnost, dosljednost, potpunost i ljubaznost.
- Metoda 7C može se uspješno upotrebljavati u copywritingu, marketingu e-poštom, ali i u svakodnevnom životu.
Odgovori