Guranje nasuprot privlačenju kao marketinški jing-jang
Posvećujemo sljedeći unos specifičnom marketinškom pitanju, a to je razlika između strategija „guranja” i „privlačenja”. Zvuče kao suprotnosti, zar ne? Jesu li one zapravo slične? Potražite odgovor u današnjem članku.
Marketinzi privlačenja i guranja… što su oni?
Marketing je izuzetno opsežno područje – nije ni čudo da je razvijen veliki broj koncepata kako bi se služilo jednom nadređenom cilju – oglašavanju određenog proizvoda potencijalnom kupcu. Postoji mnogo ideja. Neke od njih čak izgledaju kao potpuno drugačiji pristup istoj temi! Marketinzi privlačenja i guranja takav su duo. Oba se razlikuju u načinu na koji dopiru do korisnika i interakciji s ciljnom skupinom. Objasnit ćemo detalje u nastavku.
Što je marketing guranja?
Guranje odražava specifičnost danog koncepta.
Proizvođači pokušavaju „gurati” ili, što je prikladnije, traže alate koji im pomažu predstaviti novi proizvod potencijalnim kupcima. Poduzetnici sanjaju o poboljšanju prodaje i povećanju svijesti potrošača o njihovu brendu.
Stoga, sve ove aktivnosti (koje se katkad nazivaju “invazivnima”) predstavljaju nešto novo nekome. Na primjer tradicionalne aktivnosti stjecanja (mislimo na prodavača koji posjećuje domove potencijalnih kupaca i predstavlja svoj proizvod) ili zapošljavanje ljudi na štandovima u velikim trgovačkim centrima (oni potiču ljude da se upoznaju s uzorcima).
Rješenje koje se predstavilo gore svakako je obavezno za nova poduzeća koja još nisu uspostavila svoj ugled i svijest je potrošača o aktivnostima koje poduzima poduzetnik niska. Zapamtite da to nije jedina prilika koju možete iskoristiti – postupci koje poduzimaju veliki brendovi uključuju, na primjer, privremeno snižavanje cijena nekih proizvoda ili čitavog asortimana. Marketing guranja donosi dobit ako nudimo proizvod koji kupci kupuju pod utjecajem iznenadnog i trenutnog impulsa.
Da rezimiramo, u slučaju marketinga guranja stavljamo naglasak na perspektivu gotovoga proizvoda koji se mora predstaviti na privlačan način. Naravno, postoji i suprotan pristup koji se temelji na polazištu klijentovih potreba jer naši primatelji sigurno traže rješenje problema.
Što je marketing privlačenja?
Ako ste pažljivo pročitali gornji odlomak, ne bi vam bilo teško pronaći odgovor na ovo pitanje.
Marketing privlačenja privlači nove kupce našem proizvodu, predstavljajući ga kao rješenje za određeni problem i stvarajući potrebu za njim među potencijalnim korisnicima.
Model prodaje i odnosa s kupcima također varira. Dok marketing guranja pretpostavlja „impulzivnost” prodaje i kratkoročne prednosti, ideja marketinga privlačenja ide u korak sa stvaranjem stabilne i odane skupine korisnika koji ostaju vjerni. Oni se redovito koriste našim uslugama ili kupuju proizvode.
S obzirom na fokus na „dugoročne” rezultate, kampanje marketinga privlačenja skupe su i zahtjevne za resurse. Napokon, konačni je cilj stvaranje „ikone” brenda.
Popularno gazirano piće smatra se najboljim za piće u vrućim danima. S druge strane modni brend može se povezivati s odjećom za planinarenje itd.
Stoga je pretpostavka da stječemo reputaciju čak i ako trošimo puno novca na oglašavanje.
Iz tog razloga strategija je manje dostupna manjim društvima ili onima koja su tek počela s radom. Teško je izgraditi prepoznatljivost na nazivu brenda koji se do sada nije imao priliku pojaviti u općenito shvaćenoj potrošačkoj svijesti.
Guranje ili privlačenje ili… oba?
Iako opisani koncepti pretpostavljaju potpuno drugačiji pristup temi, njihov cilj čini se istim… i doista jest! Stoga je moguće koristiti se obama – uložiti u određenu kombinaciju ili ih upotrebljavati naizmjence kako biste povećali svoje šanse za uspjeh.
Pogledajmo kako to izgleda u praksi. Zahvaljujući konceptu guranja možemo stvoriti određenu potrebu u umu primatelja. Upotrebljavamo različite alate i marketing privlačenja da se predstavimo kao rješenje za određenu potrebu. Raspravljani model, iako se čini jednostavnim, može biti učinkovit.
Početne marketinške aktivnosti trebaju se usredotočiti na koncept guranja. Mogućnosti, posebno u doba kada se potencijalni kupci uvelike služe internetom, doista su velike.
Organiziramo takvu priliku kako bismo omogućili sastanak između kupca i proizvoda „licem u lice”, ili na reklamnim štandovima ili organiziranim sastancima. Ako dobijemo bazu podataka koja sadrži grupu primatelja, možemo im slati e-poštu. Društveni mrežni računi i plaćeno oglašavanje na internetu također su učinkoviti.
Čim dosegnemo stalnu grupu primatelja, možemo početi dodavati elemente marketinga privlačenja u našu strategiju. Poticanje postojećih kupaca da ocjenjuju proizvode ili usluge primjer je toga jer povećava njihovu popularnost. Uključivanje sadržaja koji su stvorili korisnici također je rješenje.
Sažetak
- Nadamo se da sada percipirate marketinge privlačenja i guranja kao kooperativne, a ne međusobno isključive koncepte.
- Na kraju krajeva glavni je cilj marketinških aktivnosti prodaja je određenog proizvoda ili usluge.
- Postoji mnogo puteva koji vode do toga. Odabir jednog ne isključuje druge, stoga vrijedi to imati na umu pri planiranju sljedećih kampanja.
Odgovori