Prodaje li sadržaj?
Nema ništa istinitije (i ujedno pogrešnije) nego reći da sadržaj prodaje. Neki ljudi opisuju copywriting kao vrlo učinkovit marketinški alat, dok drugi tvrde da ima samo sporednu ulogu, dopunjujući cijeli prodajni proces. Stoga ćemo razjasniti sumnje u vezi s pitanjem iz naslova u sljedećem članku.
Prodaja sadržaja
Prije svega moramo iznijeti važno pitanje koje se često izbjegava u poslovnim udžbenicima i planiranju strategije.
Učinkovitost marketinških aktivnosti, uključujući copywriting, utječe na gustu mrežu dinamičnih veza.
Konačni učinak nije određen samo ponudom i potražnjom, već i djelovanjem konkurencije, trendovima na tržištu, ažuriranjima algoritama pretraživača, razdobljem, društvenim raspoloženjem i… srećom (ne može se poreći da je to način na koji opisujemo „pravo mjesto i pravo vrijeme”), kao i brojnim drugim čimbenicima.
Nitko ne može odgovoriti na pitanje hoće li sadržaj narudžbe prodavati proizvode i usluge vašega poduzeća. Da je to tako jednostavno, svi bi upotrebljavali istu marketinšku tehniku. Na kraju krajeva, ljudi reagiraju i kupuju na određen, specifičan način, zar ne? Nažalost, postoje mnogi različiti načini i individualne marketinške strategije.
Međutim, ako bismo razmotrili specifičnost sadržaja – bi li oni imali potencijal za povećanje broja transakcija i poboljšanje poslovnih rezultata? Prodaje li sadržaj doista ili je to samo metafora?
Prodaje li sadržaj?
Da, prodajni sadržaj može utjecati na emocije primatelja i time promijeniti njihove odluke o kupnji.
Informira o privlačnoj ponudi na jasan način, potiče na kupnju i čak stvara potrebe. Pisanje utječe na maštu – ova jednostavna činjenica temelj je brojnih uvjerljivih tehnika u cijeloj reklamnoj industriji.
Kombiniranjem leksičkih elemenata u različite semantičke kontekste, sadržaj može povećati prepoznatljivost brenda, izgraditi imidž poduzeća, potaknuti kupnju i poboljšati stopu konverzije. Ključ uspjeha individualni je sadržaj (koji, usprkos onome kako se čini, nije tako jednostavno stvarati, ali ovdje se usredotočujemo na teoriju, a ne na praksu) prilagođen potrebama poduzeća. Bez sumnje učinak je copywritinga važan, mjerljiv i vrijedan vaše pažnje.
Trebamo zapamtiti, međutim, da učinkovitost prodaje sadržaja ovisi o mnogim čimbenicima, uglavnom zato što konačnu odluku uvijek donosi kupac.
Iz tog razloga privlačne cijene, visoka kvaliteta usluga ili proizvoda, kao i ostale marketinške aktivnosti značajno povećavaju učinkovitost sadržaja.
Ako zanemarite navedene elemente, neće biti čuda – čak ni najdivniji sadržaj neće vam moći pomoći jer kupac jednostavno ne mora potrošiti novac. To je relativno logično, stoga ne biste trebali kriviti copywritera za bilo kakve neuspjehe koji se ne odnose isključivo na sadržaj. Baš kao i pozicioner i grafički dizajner, pisac daje svoj doprinos i također utječe na konačne rezultate.
Odgovori