Kako postati copywriterom? Tko se zakonski smije nazivati copywriterom?

Sadržaj

Kako postati copywriterom? – pitaju gotovo svi oni koji su dobri s riječima. Nedostatak konkretnih propisa znači da postoje nejasnoće na svakom koraku. Stoga ćemo u ovom članku raspravljati o tome tko je copywriter prema zakonu i što treba učiniti kako biste postali copywriterom.

Tko je copywriter zakonski?

 

Formalno copywriter je osoba koja vodi određeni posao ili je zaposlena na temelju adekvatno definiranog ugovora u oglašivačkoj agenciji ili komercijalnom poduzeću.

Stoga tržište rada ne nameće nikakve zakonske zahtjeve u pogledu obrazovanja ili stupnja. Svatko tko uživa u pisanju može postati copywriterom.

Ovaj pristup otvara brojne mogućnosti za ljude zainteresirane za profesionalni rad s tekstom. Iako na raspolaganju imamo mnogo komercijalnih obuka za copywriting, nijedna od njih ne omogućuje nam da se nazovemo službenim, pravnim nazivom copywritera.

Kako postati copywriterom?

Iako je teoretski lako postati copywriterom, praksa i iskustvo temeljito se provjeravaju na tržištu.

Stoga je potrebno posjedovati odgovarajuće znanje koje će omogućiti postizanje osnovnog cilja copywritera – donošenje dobita klijentu putem stvaranja profesionalnog sadržaja.

Kako se ispostavlja, vještine usko ovise o sektoru tržišta na kojem namjeravamo djelovati. Zato moramo odgovoriti na pitanje kako postati copywriterom ovisno o pruženim uslugama.

Marketinški copywriter

Marketinški copywriter osoba je koja stvara prodajne sadržaje. Takav copywriter izvrstan je u kreiranju reklamnih poruka, slogana i tekstova za letke koji uvjerljivo potiču primatelje na kupnju.

Ovo je najpopularnija vrsta copywritera, uz što naravno dolaze određene vještine. Svaka kreativna osoba koja može oblikovati potpuno ispravne rečenice i sadržaj može postati marketinški copywriter. Međutim on ili ona također moraju znati kako uvjeriti potencijalne kupce da dovrše transakciju.

Pisac sadržaja

Pisac sadržaja vrsta je copywritera koja razvija suštinski i specijalizirani sadržaj za određenu granu industrije. Iako formalno obrazovanje može biti vrlo korisno, jedina je nužna vještina pronalaženje pouzdanih informacija i njihovo pretvaranje u zanimljive SEO tekstove.

Pisac sadržaja idealno je zanimanje za ljude koji su dobro upoznati s određenom temom i koji se ne boje oblikovanja teških rečenica i stvaranja smislenog sadržaja.

SEO copywriter

Osoba koja stvara tekstove koji poboljšavaju pozicioniranje naziva se SEO copywriterom. To je izuzetno uspješno zanimanje zbog eskalacije konkurencije koja se odnosi na internetsku vidljivost.

Iako je stil pisanja arbitrarni zahtjev za sve pisce, poznavanje načela SEO copywritinga jednako je važno za ovo zanimanje. Održavanje jasnoće, upravljanje ključnim riječima i izgradnja optimalne strukture sadržaja za SEO teška su pitanja, ali dostižna za gotovo svakoga tko je željan učenja. Stoga je ovo zanimanje idealno za pisce koji su iznimno zainteresirani za SEO.

Ipak vrijedi napomenuti da se danas vidi samo vrijedan sadržaj. Iz tog razloga SEO copywriter mora dobro poznavati industriju u kojoj stvara tekstove i to od samog početka, tako da je SEO copywriter djelomično i pisac sadržaja. Potrebna su univerzalna pravila za članke, ali nisu dovoljna.

Koja vrsta copywritera trebam postati?

Pametniji čitatelji svakako su zaključili da zanimanja spomenuta gore imaju nešto zajedničko. Suštinski sadržaj odličan je za SEO, dok se prodajni tekstovi uglavnom odnose na predstavljanje ponude iz određene specijalizirane grane industrije. Stoga se ne može ograničiti na uski profesionalni krug, a tko to čini, nepotrebno griješi.

Mi se najviše poistovjećujemo s pisanjem sadržaja, uglavnom zato što volimo stvarati stručne članke. Međutim to ne znači da ne možemo ponuditi tekstove za SEO – pozicioniranje je neodvojivi element suštinskog sadržaja za blog.

Štoviše već smo godinama uključeni u marketing i svakodnevno radimo uz profesionalno pisanje, pa zar ne možemo stvarati i prodajne tekstove?

Kao što smo već spomenuli, petogodišnje studiranje prodajnih sadržaja nije potrebno za implementiranje takvih tekstova. Bilo bi čak i nepraktično zbog promjenjivih tržišnih zahtjeva.

Copywriter je posao u kojem se specifične vještine pisanja isprepliću jedna s drugom. Umjetno odvajanje može biti korisno u fizičkim poslovima, ali u praksi postoje samo određene narudžbe koje treba pravilno izvršiti.

Kako postati copywriterom – ČPP

Razgovarajmo o informacijama predstavljenim u obliku pitanja i odgovora.

Moram li imati diplomu neke škole kako bih postao/la copywriterom?

Ne, nije potrebno da završite bilo koju školu kako biste postali copywriterom. To je poprilično novo zanimanje koje je pragmatičan odgovor na trenutne zahtjeve tržišta. Potrebne su vještine, a ne diploma.

Koje vještine treba imati copywriter?

Copywriter mora imati uredan stil pisanja kako bi stvarao privlačan, jezično ispravan sadržaj.

Stroži zahtjevi ovise o pruženim uslugama i uključuju poznavanje SEO načela ili stranih jezika. Stoga trebate tražiti narudžbe koje odgovaraju vašim sposobnostima.

Kako mogu poboljšati svoje vještine u vezi s copywritingom?

Sjajan način ubrzanja i eliminacije jezičnih pogrešaka čitanje je knjiga.

Dnevno izlaganje sadržajima raznih autora savršeno je rješenje koje će vam pomoći da vješto oblikujete ispravne rečenice. Često se možemo susresti s nezrelim jezičnim konstrukcijama ili tautologijama koje se lako mogu eliminirati čitanjem knjiga.

Štoviše tematski tečajevi za obuku povezani s copywritingom, pozicioniranjem i e-trgovinom postaju sve popularniji. Svaka je doza marketinškog znanja na internetu korisna, stoga vrijedi proširiti svoje vještine u ovom području. Osim toga stvaranje pouzdanog sadržaja za specifične industrije zahtijeva redovito osvježavanje znanja. U slučaju SEO tekstova vrlo je važno pratiti promjene u algoritmima pretraživača.

Sažetak

  1. Copywriter je opći pojam za profesionalca koji stvara profesionalni sadržaj.
  2. Obrazovanje, diploma i stupanj nisu potrebni.
  3. Vještine su ključni faktor – one donose učinke poduzeću koje pružaju specifične usluge.

Ako se pitate kako postati copywriterom, zapitajte se volite li pisati. Razmislite o čemu ste najbolji. Ako se osjećate spremni – ništa vas ne sprječava da već danas postanete copywriterom!

Želite li postati našim copywriterom? Provjerite trenutne ponude poslova!

 

Content Writer – ponude poslova

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

26.07.2024 Content Marketing
25.07.2024 Content Marketing
24.07.2024 Positioning
23.07.2024 Content Marketing
22.07.2024 Positioning
21.07.2024 Content Marketing
20.07.2024 Positioning
19.07.2024 Copywriting
18.07.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga