Istaknuti odsječci – sve što trebate znati o njima!
Svi znaju koliko je važno prilagoditi tekst za SEO, kao što je očito iz stalne utrke za prva mjesta na Googleovoj ljestvici pretraživača za određeni izraz. No prva Googleova stranica također sadrži – za posebno oblikovane upite – element čija upotreba može donijeti koristi vašoj internetskoj stranici. Ovdje govorimo o tzv. istaknutim odsječcima.
Što su to istaknuti odsječci?
Istaknuti odsječci kratki su dijelovi teksta koje Google odabire samo iz jednog rezultata pretraživanja – onog koji sadrži sažeto strukturiran odgovor na postavljeno pitanje.
Mogu poprimiti oblik definicije, tablice ili uređenog popisa. Njihov položaj vrlo je važna značajka – uvijek se prikazuju na samom vrhu Googleove stranice, što ih automatski čini prvim što privlači pažnju primatelja. Osim toga istaknuti odsječci uvijek sadrže poveznicu na internetsku stranicu s koje su preuzeti, što može povećati broj posjeta i promet na internetskoj stranici.
Istaknuti odsječci generiraju oko 8 % svih klikova. Osim toga procjenjuje se da više od 11 % svih rezultata pretraživanja sadrži takav oblik. Dakle ovo bi bio odličan izbor ako želite yyukrasti” nešto popularnosti od konkurencije i povećati broj organskih posjeta svojoj internetskoj stranici.
Koje su njihove vrste?
Kao što je spomenuto, ovisno o vrsti pitanja koje primatelj postavi, istaknuti odsječci mogu se pojaviti u jednom od četiri oblika.
- Definicija – fragment teksta čija je svrha pružiti definiciju ili objašnjenje za određeni koncpet. Njihova prosječna duljina iznosi od 40 do 60 riječi.
- Tablica – upotrebljava se za prikazivanje numeričkih vrijednosti. Može uzeti oblik popisa koji uključuje određene parametre, npr. specifične parametre standardnih veličina majica.
- Uređeni popis – skup informacija koji se prikazuje u određenom redoslijedu. To mogu biti, na primjer, propisi, kao i popisi i rangiranja.
- Neuređeni popis – to je skup informacija ili izraza čiji unutarnji redoslijed nije toliko važan, na primjer, popis najboljih alata za provjeru ključnih izraza.
Kako upotrebljavati istaknute odsječke u svoju korist?
Već znate što su istaknuti odsječci i zašto vrijedi obratiti pažnju na njih. Sada prijeđimo na njihova posebna obilježja – kako dobiti takav element na svojoj internetskoj stranici. Svjesni ste da su istaknuti odsječci prethodno postojeći dijelovi teksta koje Google sprema s internetskih stranica. Stoga postoje određena pravila kojima se služi kako bi pronašao i izdvojio takve elemente. U nastavku pronaći ćete jednostavne korake kako tome prilagoditi sadržaj svoje internetske stranice.
Pronađite sadržaj istaknutih odsječaka
Ključni element bez kojeg ne možemo napredovati. Procjenjuje se da 99,58 % svih istaknutih odsječaka dolazi s internetskih stranica koje se prikazuju na prvoj stranici pretraživača za određeni izraz. Stoga naš je prvi korak jednostavan kao što se čini – pronađite ključne izraze za koje ćete biti visoko rangirani.
Sljedeći korak, nakon što identificiramo relevantne izraze, promatranje je koji od njih već imaju odsječak. Zahvaljujući tome znat ćemo hoće li Google zapravo prikazati takav element za određeni upit. Dodatno vidjet ćete o kojem se tipu radi (definicija, popis itd.), što će vam omogućiti precizniju optimizaciju sadržaja kasnije.
Usporedite tekst na svojoj internetskoj stranici s određenom vrstom odsječka
Posebna struktura sadržaja na internetskoj stranici dobar je „mamac” za Google. Možemo je upotrebljavati kako bismo signalizirali da je naš sadržaj vrlo dobar kandidat za jednu vrstu istaknutih odsječaka. Evo nekoliko savjeta za optimizaciju internetske stranice (ovisno o vrsti odlomka):
Definicija
Umetnite kratku (40 – 60 riječi), nepristranu definiciju za određeni upit ili koncept. Zamislite to kao unos u rječnik. Preporučljivo je dodati naslov koji sadrži riječ čije značenje objašnjavate, na primjer „Što je X”?
Tablica
Kada prikazujte odsječke u obliku tablice, Google često upotrebljava gotove baze podataka koje su se već tako prikazale na internetskoj stranici. Pratite informacije koje već imate – možda se neke od njih mogu formatirati kao tablice.
Uređeni popis
U ovom slučaju usredotočite se na strukturu teksta i naslove. Ako se informacija pruža u obliku uputa (ili bilo kojeg drugog oblika koji zahtijeva slijedno izvršenje), tada ima smisla uključiti ove korake u naslove H2 ili H3. Možete započeti svaki od njih izrazom koji sugerira redoslijed (na primjer „Korak 1” – tako će Google pronaći riječi dok provodi istraživanja kroz sadržaj objavljen na vašoj internetskoj stranici – može naići na riječi koje dolaze uz uređeni popis jer će algoritmi smatrati to dobrom građom za ovu vrstu odsječka).
Kladite se na dugačke ključne riječi
Primjećuje se da većina istaknutih odsječaka iskače kada se primatelj služi dugim ključnim riječima (dugačkim ključnim izrazima). One nalikuju rečenicama svakodnevnog jezika umjesto skupu nepovezanih oznaka za određenu temu.
„burger New York” – primjer uobičajenog ključnog izraza
„gdje jesti najbolji burger u New Yorku” – dugački ključni izraz
Pobrinite se da se vaš sadržaj optimizira za ove duge izraze, uglavnom jer je vjerojatnije da će takvi rezultati pretrage stvoriti odsječak.
Nemojte se ograničavati samo na jedan izraz
Vaša internetska stranica može poslužiti kao potencijalni izvor ne samo za različite vrste odsječaka, već i za različite teme. Ako svojim čitateljima pružite vrijedne i sveobuhvatne članke o određenoj temi, možete odgovoriti na većinu pitanja koje ljudi postavljaju. Iskoristite najbolje od onoga što već imate.
Sažetak
Nadamo se da vam je naš vodič koristan u vezi s poboljšanjem sadržaja internetske stranice i generiranja dodatnog prometa. Dokazali smo da to nije tako veliki problem. Stvaranje novog sadržaja nije uvijek odgovor. Katkad je dovoljno prilagoditi onaj koji već postoji.
Odgovori