Najbolji copywriter na tržištu rada – postoji li?
Od samog početka copywriting je izložen brzim promjenama, dinamičnom razvoju, rastućim zahtjevima i… novim specijalizacijama koje se pojavljuju na tržištu, što čini ovo zanimanje vrlo općenitim, gotovo nedefiniranim. Je li moguće odabrati tko je najbolji copywriter na tržištu u takvoj situaciji? Saznajmo!
Koje su vještine copywritinga uključene u cijenu?
Kada bi postojao „savršeni copywriter”, on ili ona posjedovali bi tisuće kompetencija. Osim toga, očekivanja za sadržaj mijenjaju se tako brzo da informacije koje su aktualne danas mogu biti zastarjele za godinu dana!
Kako bismo bili precizniji, pređimo na prvo pitanje, koje je ovo „opće” zanimanje. Cijenjene vještine ovise uglavnom o vrsti sadržaja koji copywriter obavlja:
- u slučaju pisanja sadržaja, ključna je sposobnost traženja pouzdanih informacija
- u SEO copywritingu – poznavanje najnovijih smjernica SEO-a
- s druge strane prodajni copywriter mora savršeno utjecati na i usmjeravati emocije čitatelja
- dok ghostwriter radi suprotno – ghostwriter osjeća emocije osobe koja „službeno” piše primateljima.
Naravno, korisno je i moguće znati sve te stvari istovremeno, ali prilikom analize povijesti copywritinga jasno možemo vidjeti koliko se grana potrebnih vještina zapravo pojavljuje. To znači da u nekoliko godina neće biti mjesta za diversifikaciju – svaki pisac bit će specijalist u određenom području. Početak ovog stanja stvari postaje vidljiv svima nama danas.
U redu, ali je li najbolji copywriter neodrediv? U pogledu znanja – vjerojatno da. No postoje neke univerzalne prednosti koje uvijek imaju pozitivan utjecaj na tijek suradnje. Ovdje, naravno, govorimo o takozvanim mekim vještinama.
Značajke najboljeg copywritera
U copywritingu sjajni tekstovi jednako su važni kao i tijek suradnje koji se gradi oko njih.
- Organizacija rada, s pravovremenošću i brzom provedbom ispravki, značajke su dobrih copywritera s kojima vrijedi uspostaviti suradnju.
- Međusobna komunikacija također je važna. To ovisi o dostupnosti i specifičnim navikama copywritera. Budimo iskreni – svaka osoba koja radi na daljinu i stvara tekstove po zahtjevu poduzeća trebala bi provjeravati e-poštu svaki dan.
- Višejezičnost i poznavanje stranih jezika još su jedna značajka koja značajno proširuje mogućnosti copywritera. Najbolji copywriter ne bi trebao samo podržavati poduzećana domaćem tržištu već i one koje svoju ponudu usmjeravaju prema cijelom svijetu.
Ključno je pitanje, međutim, o kojoj klasifikaciji govorimo i tko procjenjuje. Vlasnik malog poslovanja želi druge značajke i obilježja izvođača (npr. niska cijena za 1000 znakova s razmacima, fleksibilni dogovori) u usporedbi sa zahtjevima velikih poduzeća (kao što su višejezični copywriting, specifični i visoki kapacitet obrade).
Zato se rangiranje najboljih copywritera neće odnositi na objektivnu ljestvicu ili ocjenu jer će smisao te aktivnosti nastaviti opadati s razvojem usluga pisanja.
Sažetak
- Nemoguće je imenovati najvažnije kompetencije zbog činjenice da klijenti imaju različite zahtjeve, očekivanja i potrebe u skladu s tekstovima.
- Meke vještine izuzetno su korisne u smislu suradnje s poduzećima, ali iz očitih razloga nisu osnova za učinkoviti copywriting.
- Ispostavlja se da je „najbolji reklamni pisac na tržištu” samo titula koja se ne može dodijeliti određenoj osobi.
- Zbog povećane globalizacije i razvoja usluga copywritinga možemo pretpostaviti da će šanse za osvajanje trona nastaviti opadati i izgubiti svoj smisao.
Odgovori