Pad prometa – što je to, što utječe na to i kako se nositi s time?

Sadržaj

Pad prometa znači isto što i „smanjenje prometa”. To je prirodan pad uzrokovan sadržajem objavljenim na vašoj internetskoj stranici tijekom vremena. Često dolazi neprimijećeno jer nam je glavna briga proširivanje sadržaja i manje obraćanje pažnje na postojeće tekstove. No briga o starijim unosima može biti jednako korisna kao stvaranje novih unosa.

Pad prometa i pet faza „životnog ciklusa” unosa

Na početku dobra je ideja pogledati dijagram pet faza kroz koje svaki unos (bilo da se radi o članku za blog ili bilo kojem drugom tipu sadržaja) prolazi od trenutka kada ga podijelimo s primateljima i pratiteljima.

  • Faza „Uspostavljanje” – vrijeme objave; naš prvi kontakt s velikim brojem primatelja.
  • Faza „Stagnacija” – značajan pad broja sljedbenika koji su vidjeli naš unos; prilično normalno.
  • Faza „Rast” – unos počinje generirati promet na internetskoj stranici.
  • Faza „Zrelost” – stupanj u kojem interes raste; prestaje čim unos dostigne određenu popularnost. Može ostati u takvom stanju tijekom različitih razdoblja.
  • Faza „Pad” – unos prestaje generirati promet na internetskoj stranici, njegova važnost postupno opada. To je ono što svakako želimo izbjeći.

Zašto unosi ulaze u fazu opadanja?

Moglo bi postojati nekoliko razloga za to. Razumijevanje mehanizma koji je to uzrokovao omogućit će nam i precizniji odabir prave strategije. To nam omogućuje da odlučimo kako ispraviti ovu situaciju. Najčešće su:

  • Povećanje konkurentnosti – za određeni ključni izraz od trenutka objave mogu se objaviti i druge vrste sadržaja. Osim toga, ti materijali potječu s domena koji često dosežu mnogo više primatelja.
  • Procjena putem Googleovih algoritama – pretraživač ima vlastite metode nagrađivanja internetskih stranica koje su ažurirane. Na njega utječe redovito ažuriranje sadržaja, briga o unutarnjim i vanjskim poveznicama, kao i stalni priljev novih, jedinstvenih tekstova.
  • Tehnički problemi – parametri internetske stranice na kojoj je materijal objavljen. Potrebno je brinuti o tome da uvjeti budu besprijekorni.

Naravno, može postojati i više razloga, stoga vrijedi analizirati rezultate vaših podstranica u pogledu generiranog prometa upotrebljavajući posebne alate poput Google Analyticsa.

Pad prometa – kako spriječiti fazu opadanja?

Osnovna je pretpostavka stvaranje sadržaja u skladu s trajnim sadržajem. Srećom postoji nekoliko načina za produljenje trajanja materijala koje objavljujete. Ovisno o pojedinačnom slučaju to može biti ograničeno na ažuriranje informacija ili ozbiljnije aktivnosti u vezi s tekstovima dostupnima na internetskoj stranici. U svakom slučaju evo metoda kako spriječiti fazu opadanja vašeg unosa:

Proširite sadržaj

Najlakši i najčešći način za povećanje prometa koji generira unos. Osim toga često se može logično opravdati.

Ako postoji bilo kakva nova informacija u navedenoj industrijskoj grani, vrijedi je dodati postojećem unosu umjesto stvaranja novog.

Predstavite novi pogled, protuargument ili pružite detaljnije podatke o bilo kojem od opisanih elemenata.

Ažurirajte svoje tekstove

Aktivnosti koje se temelje na istoj pretpostavci kao i one opisane gore, ali u manjem obujmu. Vrijedi razmisliti o stvaranju informacijskog sustava čije će redovito ažuriranje biti opravdano, npr. onog koji se odnosi na određeno razdoblje (na primjer „najbolji X u 2017.”), onog s velikim brojem fotografija (koje se mogu aktivno zamijeniti drugim primjerima, npr. „10 primjera oglasa na Facebooku”) ili onog koji zahtijeva ažuriranje zbog kontinuiranog napretka (na primjer „najbolje SEO taktike za optimizaciju vaše internetske stranice”).

Kada ažurirati i objaviti svoj sadržaj po drugi put?

Kada je barem polovica sadržaja ažurirana, dodan je novi dio teksta ili je više unosa spojeno u jedan (više ćete pročitati o takvom slučaju u nastavku), vrijedi ponovno objaviti unos. Međutim, ako smo promijenili estetska pitanja ili raspored sadržaja, ponovna objava ne bi bila potrebna.

Optimizirajte

Uvijek se pobrinite da vaša internetska stranica i unosi budu pravilno oblikovani prema najnovijim smjernicama. Dobra je ideja uskladiti stare stranice s postojećim SEO algoritmima i najnovijim standardima.

Spojite dva ili više unosa

Kada postoji nekoliko materijala koji se odnose na istu temu (ili kada prikazuju specifične aspekte), vrijedi razmisliti o njihovu kombiniranju u jedan unos. To će vam također pomoći smanjiti takozvani dvostruki sadržaj koji bi mogao negativno utjecati na procjenu i način na koji se vaša internetska stranica percipira. Dodatne su prednosti takvog rješenja presjek svakog objavljenog unosa i time poboljšana suštinska vrijednost.

Sažetak

  • Nadamo se da će vam navedene metode pomoći da se učinkovito nosite s gubitkom prometa.
  • Zapamtite da generiranje prometa nije samo objavljivanje novih tekstova.
  • Prikladna analiza problema i odabir prikladne metode temelj su za postizanje sličnog učinka sa sadržajem koji već postoji.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

05.11.2024 Copywriting
04.11.2024 Content Marketing
03.11.2024 Copywriting
02.11.2024 Content Marketing
01.11.2024 Content Marketing
31.10.2024 Tips & Trivia
30.10.2024 Copywriting
29.10.2024 Content Marketing
28.10.2024 Copywriting

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga