Marketing sadržaja ili Google Ads? Što se isplati?
Nema sumnje da su dva alata spomenuta u naslovnom pitanju kao dva elementa. Jedan je dinamičan, plaćeni Googleov oglas, dok je drugi zamoran i zahtjevan marketing sadržaja. Koja opcija donosi bolje poslovne rezultate? Možete pročitati o tome u sljedećem članku!
Googleovi oglasi i marketing sadržaja – razlika
Na početku je važno napomenuti da su i Googleovi oglasi i marketing sadržaja promotivne aktivnosti, odnosno njihov je cilj povećanje broja kupaca. I to je sve što treba reći o sličnostima!
Google Ads usluga je koja istog trena prikazuje oglase.
Samo trebate uložiti određeni proračun kako biste postigli takve rezultate. Nema posebnih zahtjeva – samo izradite račun, odaberete internetsku stranicu koju želite oglašavati, definirate ciljno tržište, ključne riječi i započnete kampanju.
Što se tiče marketinga sadržaja, situacija nije tako sjajna – ne možete brzo doseći ili kupiti vrhunske organske položaje, a visoka indeksacija traje mnogo mjeseci i zahtijeva puno rada i ulaganja od SEO copywritera, programera i pozicionera. Broj čimbenika koji utječu na položaje u rangiranju toliko je velik da je sam proces pozicioniranja složen i lišen potpuno provjerljivih prognoza.
Zašto pozicioniranje??
Netko bi mogao reći „Čekaj, čekaj! Zato se bavim marketinškim aktivnostima – da imam klijente. Ne želim čekati nekoliko mjeseci za prve rezultate, želim prodati!”.
No ova perspektiva nije prilagođena trenutnim poslovnim aktivnostima na internetu. Istina je da je postizanje visokih položaja na Googleu težak put, ali postoje određeni razlozi za poduzimanje takvih radnji. Naime stjecanje vidljivosti u pretraživaču stvara trajni, relativno stabilan i unosan promet, uglavnom zato što primatelji posjećuju internetsku stranicu dobrovoljno (takozvani „inbound marketing”).
Ako isključite Googleove oglase, posjeti internetskoj stranici automatski će opasti. S druge strane u slučaju SEO-a,ne možete uključiti i isključiti dodatke. To je proces koji traje zauvijek. Suštinski sadržaj ne donosi odmah rezultate, ali podržava rezultate SEO-a i utječe na one koje postižete u budućnosti.
Stoga odluka o odabiru marketinga sadržaja ili Googleovih oglasa ovisi o strategiji i trenutnim resursima poduzeća.
Sadržaj ili Ads – koja metoda pobjeđuje?
Već je jasno da svako rješenje ima svoje prednosti i mane.
Google Ads odličan je način da brzo generirate promet, što je posebno korisno kada vaša internetska stranica tek počinje s marketingom.
Čekanje rezultata SEO-a ide ruku pod ruku s nedostatkom kupaca, dok sam proces indeksacije može trajati predugo. Stoga je ulaganje u plaćeno oglašavanje dobro za internetske stranice koje nemaju optimalnu vidljivost na pretraživačima.
S druge strane marketing sadržaja idealan je izbor za poduzeća koja žele vidjeti unosne rezultate već u najranijim mjesecima. Ako su spremna za takve žrtve, vrijeme će nadoknaditi početne poteškoće jer stabilan rast klijenata neće zahtijevati kapitalne izdatke.
U praksi nema ničega što bi spriječilo istovremenu primjenu oba načina. To je vjerojatno najčešće korišteno rješenje, tj. koncentiranje na Googleove oglase, ali i provođenje SEO aktivnosti. Smanjite troškove uložene u kampanje nakon nekoliko mjeseci – usredotočite se na daljnji razvoj sadržaja i profila poveznica.
Ovaj postupak osigurava stjecanje suradnika od samog početka poslovanja poduzeća i ne zanemaruje dugoročnije metode generiranja potencijalnih kupaca.
Googleovi oglasi ili marketing sadržaja – što je skuplje?
Ni u kom slučaju nema nametnutih ograničenja. Troškovi ovise samo o proračunu koji imate, pa pitanje koji način ima veću cijenu više nema puno smisla.
Ipak u slučaju mikropoduzetnika prosječno ulaganje u Google Ads iznosi 500 – 3000 EUR neto iznosa.
S druge strane redovito vođenje bloga obično iznosi 500 – 1000 EUR neto iznosa. Dodajte još jednom taj trošak ako želite dobiti vanjske veze.
Izbor određenih iznosa i odnos između ove dvije metode ovisi o brojnim čimbenicima kao što su:
- Djelovanje konkurencije – velika poduzeća prilično su učinkovita kada je riječ o otežavanju drugim poduzećima da steknu vidljivost na pretraživaču. Svaka kampanja Google Ads postaje živi konkurent koji povećava trošak CPC-a.
- Mogućnosti poduzeća – poduzeća veće financijske pozadine mogu si priuštiti viša ulaganja u marketing sadržaja jer ne trebaju privlačiti ad hoc kupce.
- Stanje na tržištu – privremeni nedostatak potražnje suzbija učinke Google Adsa. No umjesto toga možete usmjeriti svoje napore na marketing sadržaja i obrnuto.
Nadamo se da zahvaljujući ovom članku već poznajete osnovne razlike između Googleovih oglasa i marketinga sadržaja. Želimo vam donošenje pravih marketinških odluka i mnogo kupaca!
Odgovori