Što je to slabi sadržaj? Kako utječe na vašu internetsku stranicu?

Sadržaj

Na blogu smo više puta istaknuli važnost pažljivog i harmoničnog razvoja tekstova objavljenih na vašoj internetskoj stranici. Postoji nekoliko razloga za to – prilagođavanje primjenjivim SEO standardima, stvaranje privlačnog sadržaja ili uključivanje vaše publike. Prema tome određene stvari definitivno treba izbjegavati. Danas ćemo se baviti jednom od njih – razgovarat ćemo o slabom sadržaju.

Slabi sadržaj – što je to?

Slabi je onaj sadržaj koji ne zadovoljava zahtjeve pretraživača za originalan sadržaj najviše kvalitete.

Zašto je izbjegavanje slabog sadržaja tako važno? Internetske stranice stvaraju se kako bi korisnicima pružile činjenice ili ih uvjerile da poduzmu određenu radnju (upotrebljavaju uslugu, kupuju proizvod, reklamiraju svoje poslovanje itd.). No Google je tijekom godina razvio detaljne kriterije (i algoritme poput TrustRanka). Upotrebljavaju se za provjeru kvalitete vašeg sadržaja.

Ključna stvar je popuniti internetsku stranicu tzv. namjerom pretraživanja, odnosno namjerom osobe koja upotrebljava pretraživač. Stoga se promiču internetske stranice koje prikazuju originalan i činjeničan sadržaj, koriste se prirodnim jezikom i pridržavaju se svih stilističkih i tehničkih standarda. Također se promiče vješta upotreba semantički povezanih riječi, zahvaljujući kojima Google bolje razumije opću temu internetske stranice.

Internetske stranice koje sadrže ključne izraze za koje su rangirane najviše (takozvani temeljni sadržaj) moraju se razvijati u skladu s gore spomenutim kriterijima. Google nepovoljno gleda naše napore optimizacije ako upotrebljavamo sumnjiva rješenja, poput kopiranja tuđeg sadržaja, spama i… slabog sadržaja!

Vrste slabog sadržaja

Već ste svjesni da je ovakav sadržaj nepoželjan. Znate da ga treba ukloniti. Međutim, prije nego što to učinimo, pogledajmo malo detaljnije vrste slabog sadržaja.

Automatski generirani sadržaj

Google je namijenio ogroman godišnji budžet unapređenju algoritama za strojno učenje i obradu prirodnog jezika tako da bi sigurno znao da sadržaj nije napisala osoba, nego računalni sustav. Ovo se također odnosi i na strojni prijevod članaka na drugi jezik.

Ključni je aspekt popunjavanje vaše internetske stranice takozvanom „namjerom pretraživanja” (engl. search intent), odnosno namjerom osobe koja upotrebljava pretraživač.

Partnerski sadržaj niske vrijednosti

Ovaj je koncept preuzet iz partnerskog marketinga, što znači promicanje vaših usluga ili proizvoda na drugim internetskim stranicama koje nam pružaju tu mogućnost. Naravno, ova strategija sama po sebi izuzetno je popularna i najučinkovitija. Međutim, trebate se pažljivo koristiti njome. Konkretna prijetnja manifestira se u vezi s vašom internetskom  stranicom kao „posrednik” – ako smo samo „stanica” između jedne internetske stranice i druge, Google neće naš sadržaj smatrati privlačnim.

Kopirani ili plagirani sadržaj

Ovo se čini očitim i ne zahtijeva daljnje objašnjenje. Objavljivanje tekstova koje nismo napisali mi (čak ni djelomično) gotovo uvijek ima negativan utjecaj na Googleovu percepciju naše internetske stranice. Male promjene u sadržaju neće pomoći. Naravno, nema ništa loše u citiranju ili postavljanju ikonografije nekoga na našu stranicu, međutim, to mora biti samo djelomičan fragment originalnog, većeg teksta koji smo sami izradili. Sve se svodi na bitnu razliku između „citiranja” i „kopiranja” .

Ulazne stranice / skakanje na stranice

Ovo su stranice čija je zadaća automatsko preusmjeravanje korisnika (nakon što posjeti našu internetsku stranicu) na drugu stranicu. Ove internetske stranice često se služe manje sofisticiranim metodama pozicioniranja kako bi bile više rangirane za određenu ključnu riječ. Pretraživač sigurno neće odobriti takva rješenja.

Slabi sadržaj – posljedice

Ako Google smatra da je internetska stranica sadrži tanak sadržaj, može joj nametnuti kaznu.

Tada će se internetska stranica pozicionirati niže. Također može isključiti svoje postojanje. Može se odnositi na pojedinačnu podstranicu, njihov broj ili sve koje su posvećene određenoj temi. Dakle, ako vodimo trgovinu ili se bavimo marketingom, to je stvar života ili smrti.

Također vrijedi spomenuti utjecaj koji će to imati na same korisnike – prije svega, oni mogu brzo provjeriti sadrži li određena internetska stranica kvalitetan sadržaj ili ne. Zapamtite da postoje milijuni internetskih stranica i da se o temama o kojima pišete sigurno već negdje drugdje raspravljalo. Stoga razmislite vrijedi li posvetiti više pažnje tome i ne se koristiti jeftinim trikovima.

Kako mogu provjeriti je li sadržaj na mojoj internetskoj stranici slab sadržaj?

Pristupit ćemo tome u dvije faze.

  1. Na početku provjerite sadrži li vaša internetska stranica kopirani sadržaj (zapamtite da je dvostruki sadržaj, iako tehnički nije isti, također nepoželjan). Možete upotrebljavati besplatne alate poput Copyscapea ili Googleova pretraživanja kako biste provjerili originalnost svojeg sadržaja.
  2. Zatim odredite za koje je ključne izraze vaša internetska stranica rangirana najviše (ili koje utječu na nju). Internetska stranica i tekstovi na kojima se pojavljuju trebaju se napisati prema svim primjenjivim SEO i optimizacijskim standardima. Naveli smo ih gore. Ako tekst već postoji, poboljšajte ga. Ako tek počinjete stvarati sadržaj, imajte na umu da ga trebate napisati sami ili se koristiti uslugama  kvalificiranog copywritera.

Zahvaljujući navedenim aktivnostima već smo ukazali na najčešće izvore slabog sadržaja, to su plagijat i tekstovi niske kvalitete. Ovo će vam pomoći da riješite najčešće razloge stvaranja takvog sadržaja. Svakako vrijedi vašeg truda – ako vodimo posao koji je povezan s internetom (uglavnom onaj koji nije takav sada) ili iz nekih drugih razloga želimo postići više položaje rangiranja, bez rješavanja problema slabog sadržaja ne možemo napredovati.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

12.02.2025 Marketing
10.02.2025 Marketing
28.01.2025 E-commerce
27.01.2025 Marketing
26.01.2025 Marketing
25.01.2025 Content Marketing
24.01.2025 Social Media
22.01.2025 Marketing
20.01.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga