Pisanje znanstvenih radova – kako to raditi ispravno?

Sadržaj

Nema sumnje da znanost procjenjuje. Svake godine broj znanstvenih radova raste, što proširuje znanje i svjetonazore. Kako napisati dobar istraživački članak koji će privući puno pažnje u akademskoj zajednici? O tome u današnjem članku!

Pisanje znanstvenih radova – na čemu se temelji

Najobjektivnija prezentacija teme, formalan jezik, modeliranje na temelju drugih publikacija – ovi čimbenici dokazuju da je pisanje znanstvenih radova umijeće, a ne umjetnost.

Zato vrijedi temeljito se pripremiti prije nego počnete pisati.

  • Tema – odnosi se na suštinu i svrhu članka, kao i temu časopisa. S jedne strane mora biti informativna, s druge strane – to je savršeno mjesto za marketinški okus kako bi se pobudilo zanimanje (da, možete postati slavni u slučaju pisanja znanstvenih radova).
  • Sadržaj – ovo je mjesto gdje leži suština znanstvenih radova, koja se ne može izraziti samo u nekoliko smjernica. Svejedno sve netočnosti treba eliminirati, specijalizirani pojmovi trebaju se objasniti, a argumenti moraju biti jasni i, po mogućnosti, temeljeni na novom pristupu, uglavnom jer je to svrha pisanja znanstvenih radova.
  • Bibliografija – izuzetno važan element koji predstavlja radove na kojima se temelji vaša publikacija. Više nema otkrića zbog kojih možete reći „eureka”, dok se sve inovacije temelje na zbroju prethodnih, koje su postale doprinos koji zahtijeva semantičko povezivanje i analizu. Svi to znaju. No teškoće su u odlučivanju „koga” citirati, ne „treba li” to učiniti.

To je teorija, stoga je krajnje vrijeme da razgovaramo o praktičnijem dijelu.

Kako izraditi znanstvene radove?

Ne postoji jedna proizvoljna shema za znanstvene radove. No najčešća je struktura IMRAD, u koju se ubrajaju:

  • Uvod (Introduction) – zašto ste napisali ovaj znanstveni rad, koja je njegova svrha, na kojem se skupu znanja temelji?
  • Materijali i metode (Materials & Methods) – kako ste proveli svoja istraživanja?
  • Rezultati (Results) – što je dobiveno, kakvi su zaključci?
  • I (And) – dodatno slovo kako bi pokrata bila urednija 🙂
  • Rasprava (Discussion) – što su implikacije i zaključci novog pristupa?

Naravno prilikom pisanja znanstvenih radova možemo dodati i druge elemente, ali navedeni su temelj na kojem se struktura sadržaja temelji.

Na što još trebate paziti? Jasna je struktura članka obavezna, ali konačni uspjeh ovisi o:

  • značajnom doprinosu teoriji
  • dobrom razvoju teme
  • razumljivosti (definirana kao komunikativna jednostavnost, specifična prezentacija zaključka, otkrića i prednosti).

Sada razumijete da znanstveni radovi imaju puno zajedničkog s marketinškim člancima za blog za SEO. Ukratko, nema prečaca. I oblik i bit (koji zahtijevaju suštinski, jedinstven doprinos) su važni.

Kako napisati dobre istraživačke članke

Ako želite naručiti stručne članke za svoje poduzeće i uskladiti njihovu kvalitetu s dobrim istraživačkim člancima – obavezno nam pišite!

Naša agencija za marketing sadržaja bavi se zahtjevnim sadržajem koji je stvorio povjerenje među kupcima, izgradio pozicioniranje i poboljšao prodaju.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

30.11.2024 Content Marketing
29.11.2024 SEO
28.11.2024 Marketing
27.11.2024 E-commerce
26.11.2024 Marketing
25.11.2024 Marketing
24.11.2024 Content Marketing
23.11.2024 Social Media
22.11.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga