Pisanje znanstvenih radova – kako to raditi ispravno?

Sadržaj

Nema sumnje da znanost procjenjuje. Svake godine broj znanstvenih radova raste, što proširuje znanje i svjetonazore. Kako napisati dobar istraživački članak koji će privući puno pažnje u akademskoj zajednici? O tome u današnjem članku!

Pisanje znanstvenih radova – na čemu se temelji

Najobjektivnija prezentacija teme, formalan jezik, modeliranje na temelju drugih publikacija – ovi čimbenici dokazuju da je pisanje znanstvenih radova umijeće, a ne umjetnost.

Zato vrijedi temeljito se pripremiti prije nego počnete pisati.

  • Tema – odnosi se na suštinu i svrhu članka, kao i temu časopisa. S jedne strane mora biti informativna, s druge strane – to je savršeno mjesto za marketinški okus kako bi se pobudilo zanimanje (da, možete postati slavni u slučaju pisanja znanstvenih radova).
  • Sadržaj – ovo je mjesto gdje leži suština znanstvenih radova, koja se ne može izraziti samo u nekoliko smjernica. Svejedno sve netočnosti treba eliminirati, specijalizirani pojmovi trebaju se objasniti, a argumenti moraju biti jasni i, po mogućnosti, temeljeni na novom pristupu, uglavnom jer je to svrha pisanja znanstvenih radova.
  • Bibliografija – izuzetno važan element koji predstavlja radove na kojima se temelji vaša publikacija. Više nema otkrića zbog kojih možete reći „eureka”, dok se sve inovacije temelje na zbroju prethodnih, koje su postale doprinos koji zahtijeva semantičko povezivanje i analizu. Svi to znaju. No teškoće su u odlučivanju „koga” citirati, ne „treba li” to učiniti.

To je teorija, stoga je krajnje vrijeme da razgovaramo o praktičnijem dijelu.

Kako izraditi znanstvene radove?

Ne postoji jedna proizvoljna shema za znanstvene radove. No najčešća je struktura IMRAD, u koju se ubrajaju:

  • Uvod (Introduction) – zašto ste napisali ovaj znanstveni rad, koja je njegova svrha, na kojem se skupu znanja temelji?
  • Materijali i metode (Materials & Methods) – kako ste proveli svoja istraživanja?
  • Rezultati (Results) – što je dobiveno, kakvi su zaključci?
  • I (And) – dodatno slovo kako bi pokrata bila urednija 🙂
  • Rasprava (Discussion) – što su implikacije i zaključci novog pristupa?

Naravno prilikom pisanja znanstvenih radova možemo dodati i druge elemente, ali navedeni su temelj na kojem se struktura sadržaja temelji.

Na što još trebate paziti? Jasna je struktura članka obavezna, ali konačni uspjeh ovisi o:

  • značajnom doprinosu teoriji
  • dobrom razvoju teme
  • razumljivosti (definirana kao komunikativna jednostavnost, specifična prezentacija zaključka, otkrića i prednosti).

Sada razumijete da znanstveni radovi imaju puno zajedničkog s marketinškim člancima za blog za SEO. Ukratko, nema prečaca. I oblik i bit (koji zahtijevaju suštinski, jedinstven doprinos) su važni.

Kako napisati dobre istraživačke članke

Ako želite naručiti stručne članke za svoje poduzeće i uskladiti njihovu kvalitetu s dobrim istraživačkim člancima – obavezno nam pišite!

Naša agencija za marketing sadržaja bavi se zahtjevnim sadržajem koji je stvorio povjerenje među kupcima, izgradio pozicioniranje i poboljšao prodaju.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

24.03.2025 Content Marketing
21.03.2025 Marketing
19.03.2025 Marketing
14.03.2025 Content Marketing
13.03.2025 Content Marketing
11.03.2025 E-commerce
10.03.2025 Content Marketing
07.03.2025 SEO
03.03.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga