Kako funkcionira Google Search?

Sadržaj

Internet – nesumnjivo najvažniji izum posljednjih desetljeća – toliko je prostran da bez odgovarajućih alata za pretraživanje podataka pretraživanje ne bi bilo moguće. Zna se da najčešće upotrebljavamo Google za pretraživanje informacija. Ali… kako zapravo Google pretražuje bilo što?

Kako pronaći bilo što u velikoj količini informacija?

Količina podataka dostupnih na internetu doista može izazvati glavobolju. Možemo samo nagađati o njihovim vrijednostima, ali procjenjuje se da takozvane „velike četvorke” (Google, Amazon, Microsoft, Facebook) zajedno pohranjuju oko 1.200 petabajta (1,2 milijuna terabajta) podataka… i govorimo samo o četiri velika poduzeća! Upravljanje tolikom količinom informacija moguće je samo kada imamo sustav za njihovu organizaciju. Tako je započela Googleova karijera – internetskom katalogizacijom.

Google je stvorio sustave rangiranja koji analiziraju ogroman broj internetskih stranica u pretraživačkom indeksu i prikazuju rezultate pretrage što je moguće bliže originalnom upitu u povratku.

Slučajno su se oko Google pretraživača pojavili i brojni povezani koncepti i zanimanja – poput SEO-a, SEM-a, copywritera i pisaca sadržaja – pa je rad takvog pretraživača možda zanimljiv ne samo u smislu ljudske znatiželje, nego i kada govorimo o radu i poslovanju.

Na kraju krajeva, svakodnevno se koristimo njime, kako na poslu tako i kod kuće, stoga upoznajmo Googleove tajne.

Kako funkcionira Googleovo pretraživanje (Google Search)?

Sustavi rangiranja upotrebljavaju skup algoritama koji analiziraju internetske stranice indeksirane u njihovim katalozima s obzirom na brojne različite čimbenike.

Višestupanjskom je procesu provjere cilj vraćanje preciznih rezultata pretraživanja. Ovi čimbenici također imaju varijabilnu važnost. Kada se radi o aktualnim događajima (poput pandemije Covid-19), važno je vrijeme objave. U slučaju općih upita, bitna su suštinska pitanja i pitanja presjeka. Sveukupno je cijeli proces prilično složen – razmotrit ćemo njegove faze korak po korak.

Analiza ključnih riječi

Kako bismo znali što tražiti, moramo razumjeti o čemu želimo pitati. Zahvaljujući istraživanjima o razumijevanju prirodnog jezika, pretraživač može uhvatiti tipfelere (pravopisne pogreške ili nepravilan zapis koji je nastao neznanjem ili žurbom), sinonime za zadani pojam koji se upotrebljava u rečenici (na primjer: za upit „kako prenijeti podatke s računala” pretraživač će također prikazati rezultate pretrage koji bi se pojavili da je ključni izraz formuliran drugačije, npr. „kako dobiti podatke s računala”), kao i razumijeti vrste pitanja koje korisnik postavlja.

Osim toga pretraživač otkriva je li aspekt vremena važan element našeg pitanja. Istraživanja koja iskorištavaju ključne riječi koje su nedavno postale popularnije mogu ukazivati da želite dobiti najnovije informacije o određenoj temi.

Već znamo što pitamo. Što je sljedeće?

Podudaranje rezultata s upitom

Faza tijekom koje pretraživač odlučuje koji sadržaji mogu odgovarati vašem upitu. Stoga nije teško pogoditi da je ova faza glavni interes copywritera, pisaca sadržaja i stručnjaka za SEO.

Glavni su pokazatelj sukladnosti, nema iznenađenja ovdje, prisutnost istih ključnih riječi i izraza koje su se upotrebljavali u upitu na internetskoj stranici. Učestalost njihova pojavljivanja i mjesto pojavljivanja (naslov, zaglavlja, sadržaj) su ključni. Osim toga pretraživač pokušava procijeniti je li određeno istraživanje u skladu s upitom primatelja. Također pokušava proširiti kriterije pretraživanja na vrstu informacija koju korisnik točno traži. Ako unesete pojam „automobili”, vjerojatno nećete biti zadovoljni ako vam se prikažu internetske stranice s riječi „automobili” ponovljenom nekoliko tisuća puta. Vjerojatnije je da tražite marke automobila, cijene, burzu i rangiranja.

Google neprestano pokušava poboljšati svoje algoritme kako bi prikazao najpreciznije rezultate pretraživanja. Zato vas katkad pitaju odgovara li rezultat pretrage onome što smo upisali u pretraživač.

Već znamo sve o mogućim rezultatima istraživanja. Završava li ovdje naš put? Nipošto.

Najkorisnije internetske stranice

Već znamo da na internetu postoje milijuni gigabajta podataka, pa bi vjerojatno dobili milijune internetskih stranica za svaki ključni izraz. No obično pronalazimo zadovoljavajući odgovor na prvoj, drugoj ili trećoj stranici rezultata pretraživanja. Kako to?

Google pažljivo prati internetske stranice kako bi stvorio rangiranje prikladnosti. Uključuje internetske stranice koje su korisnici visoko ocijenili kada su tražili određeni izraz. koje sadrže pouzdane informacije u vezi s temom, ali i one najboljega tehničkoga stanja, sadržajne vrijednosti i zanimljivog izgleda. Stoga nije dovoljno puniti svoju internetsku stranicu ključnim riječima da biste osvojili naklonost algoritama.

Przykład

Univerzalna potvrda kvalitete internetske stranice poveznice su koje vode do nje preko drugih internetskih stranica. Ako brojne internetske stranice nabrajaju samo jednu stranicu koja je tematski povezana s određenim upitom, to je pokazatelj da je pouzdana.

Stoga smo već suzili pretragu. Više ne obraćamo pažnju na zlonamjerne ili niskokvalitetne internetske stranice. Što slijedi?

Prikazivanje najboljih rezultata pretrage

Sustavi rangiranja prvo pokušavaju prikazati rezultate koji uključuju pravedan presjek zadane teme, ne usredotočujući se samo na jednostrano, pojedinačno tumačenje ili mišljenje. Raznolikost je ključna.

Osim suštinske vrijednosti u obzir se uzimaju i tehnički parametri internetske stranice. To su: vrijeme učitavanja (također za valjane internetske veze), prikazivanje rezultata na popularnim preglednicima, kao i prilagodba mobilnoj inačici.

Imamo precizne rezultate i već smo se pobrinuli za kvalitetu. Također smo pregledali internetske stranice koje sadrže sadržaj. Možemo li učiniti još nešto? Naravno!

Pravi kontekst

Pretraživač obraća pažnju na geolokaciju, postavke preglednika, privatne preference i povijest pretrage kako bi prikazao najrelevantnije rezultate za određeni pojam pretrage.

Konačno smo sve uzeli u obzir. Ti „obrađeni” rezultati pretrage zatim se prikazuju na zaslonu.

Mijenja li se način rada Googleova pretraživača?

Naturally, the search engine is constantly being improved in ever possible way. The exact content of the algorithms still remain a secret, of course, so SEO optimization is like a game of ships where no one tells us if we hit the target.

People for whom Google is an important tool and which they use to work are pretty good at this game. They successfully manage, along with occasional tips from Google, to adjust the content to match the current search trends.

Pretraživač se prirodno stalno poboljšava na svaki mogući način. Točan sadržaj algoritama još ostaje tajna, naravno, pa je SEO poput igre brodova gdje nitko ne kaže jesmo li pogodili cilj.

Ljudi kojima je Google važan alat i koji ga upotrebljavaju za rad prilično su dobri u ovoj igri. Uz povremene Googleove savjete oni prilagođavaju sadržaj kako bi odgovarao trenutnim trendovima pretrage.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

12.02.2025 Marketing
10.02.2025 Marketing
28.01.2025 E-commerce
27.01.2025 Marketing
26.01.2025 Marketing
25.01.2025 Content Marketing
24.01.2025 Social Media
22.01.2025 Marketing
20.01.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga