Marketinški sadržaj za poduzeća – na čemu se temelji?
Prodaja sadržajem odavno je prešla granice letaka i kataloga – danas copywriteri stvaraju i organiziraju tekstove na brojne načine, uglavnom zato što svakodnevno postoje sve složenije poslovne strategije. U ovom članku raspravljat ćemo o tome što je marketinški sadržaj i kada ga trebamo upotrebljavati.
Marketinški sadržaj – suprotno mišljenje od popularnog
Tržište se razvija, kao i kupci. Možda neće biti pogrešno reći da danas nitko nije prevaren jeftinim sloganima i lošim ocjenjivanjem pridjeva u stilu „najbolji, najučinkovitiji, najjeftiniji!”. Klijenti očekuju nešto više, a iskusni copywriteri to jako dobro znaju.
Zato marketinški sadržaj mora biti izuzetno raznolik, prilagođen specifičnostima, potrebama i poslovnim ciljevima određenoga poduzeća. Raspravimo najosnovnije vrste tekstova ovisno o željenom učinku.
Izgradnja vizualnog identiteta
Marketinški tekstovi utječu na predodžbu brenda među potencijalnim kupcima.
Specijalizirane informacije prikazane na privlačan i pristupačan način prvi su korak za stjecanje prepoznavanja među čitateljima.
Može se činiti da takav poslovni cilj nije unosan, ali zapravo je važan element marketinga. Prikazivanje visokokvalitetnog sadržaja učinkovit je način za povećanje interesa za vašu ponudu i izgradnju „premium” brenda. Usto poduzeće može podići cijene u ime „pružene kvalitete”.
Osnovne su vrste marketinškog sadržaja koje služe ovom cilju su:
- članci za blog
- opis poduzeća
- opsežne podstranice koje predstavljaju vašu ponudu
Osim toga, zahvaljujući dodatnoj upotrebi SEO strukture, povećavaju vidljivost internetske stranice i organski promet. Tolike prednosti samo u jednom obliku!
Poticanje primatelja
Da biste marketingu pristupili sveobuhvatno, ne samo da trebate mudro govoriti – također se trebate otvoriti za razgovor s potencijalnim kupcima.
Objave na društvenim mrežama savršen su primjer kako upotrebljavati marketinški sadržaj kako biste izgradili odnose s ciljanom publikom.
Objave trebaju biti:
- sažete
- pouzdane
- ali isto tako moraju privući pažnju primatelja.
Obično sadržaji koji su dulji također su kontraproduktivni. Možemo primijetiti da je oblik sadržaja potpuno drugačiji u odnosu na izgradnju stručnog imidža, unatoč činjenici da ima i važnu marketinšku funkciju. Gotovo sve ovisi o poslovnom cilju – krenimo napokon na najtraženiji.
Prodaja
Iako postoji mnogo marketinških strategija, sve se one usredotočuju na jedan cilj – dobit. Stoga postoji mnogo načina za oblikovanje prodajnog sadržaja, ali nema gotovog recepta za uspjeh.
Rezultati ovise o brojnim čimbenicima, uključujući stvarnu potražnju i privlačnost ponude. No to ne mijenja činjenicu da dobro predstavljeni tekstovi maksimiziraju šansu za uspjeh – a za to je odgovoran profesionalni copywriter.
Marketinški sadržaj ne samo da poboljšava prodaju već i precizno zadovoljava potrebe primatelja.
Jezik je prednosti ključ ovdje, kao i izravna poruka čitatelju, koja se naziva „CTA” (engl. call to action, poziv na akciju). To su zapravo jedini stalni elementi, pa ih vrijedi detaljnije razmotriti.
- Jezik prednosti predstavlja poduzeće u dobrom svjetlu, jasno prikazujući prednosti kupnje. Jasno informiramo klijenta o tome što će transakcija donijeti i zašto vrijedi odabrati OVO poduzeće. Također naglašavamo prednosti.
- Upravljanje porukom izravno čitatelju podređeno je jednostavnom pravilu koje navodi da ne pišemo za sebe – poruku je pročitala druga osoba, a kratki trenutak njihove pažnje jedina je prilika za utjecanje na proces donošenja odluka.
- Prodajni sadržaj mora poticati primatelje na kupnju, stoga vrijedi uključiti poziv na akciju (npr. „Kupi sada!”) na kraju teksta.
Postoji mnogo recepata za marketinški sadržaj
Naveli smo najčešće primjere. Bez obzira na to trebate imati na umu da postoje brojni čimbenici koji mogu pridonijeti prijmu učinkovitog sadržaja.
Osim marketinških svrha uzmite u obzir i:
- granu industrije
- ciljnu skupinu (koju obilježavaju specifični interesi i očekivanja)
- brend i imidž poduzeća (stil izražavanja, odnos prema kupcima)
- strategija copywritera u odnosu na trenutnu tržišnu situaciju.
Ovo čini marketinški sadržaj izuzetno širokom definicijom koja bi se trebala prilagoditi određenom poduzeću i njegovim potrebama.
Postoje brojni čimbenici koji mogu pridonijeti prihvaćanju učinkovitog sadržaja.
Ne postoji univerzalno pravilo koje će vam reći kako pisati takve tekstove – da postoji, sva bi poduzeća objavljivala iste „učinkovite” poruke. Nažalost, očito to nije slučaj.
Odgovori