Marketinški ciljevi – kako ih stvoriti? Na što obratiti pažnju?

Nema potrebe poučavati ljude o važnosti uloge interneta u vezi s marketingom u 2024. Prva je misao prosječne osobe kada želi nešto pronaći (uslugu, internetsku trgovinu, proizvod ili informaciju) da uzme pametni telefon i koristi se internetskim pretraživačem. Zato bi svi poduzetnici trebali biti svjesni da je prisutnost na Googleovu rangiranju izuzetno važna jer može rezultirati potencijalnim razvojem poduzeća.
Ima li doista veze što mi nudimo bolje proizvode od poduzeća X, ako se proizvod konkurencije prikazuje više (iznad nas) u rezultatima pretrage na Googleu? Iz toga proizlazi da konkurencija ima bolje oglašavanje, pa korisnici češće nailaze na njihove proizvode. Kao rezultat toga, primatelji biraju poduzeće X. Naravno, želimo izbjeći takvu situaciju. Zato ćemo danas raspravljati o tome kako učinkovito planirati marketinške ciljeve i strategiju u okrilju interneta.
Marketinški cilj – kako ga stvoriti?
Krenimo od početka. Ako vam se čini da postavljanje nekoliko ciljeva za svoje poduzeće ove godine nije veliki napor, bilo bi dobro da se za trenutak zaustavite ovdje.
Dobro formulirani marketinški cilj ima nekoliko obilježja kojima se razlikuje od koncepta ili vizije.
Specifično je
„Postanite lider u svojoj industriji” zvuči kao nešto što svi želimo, naravno. No želimo biti precizniji. Što znači „lider”? Odnosi li se to na najpoznatiji brend ili najčešće kupljeni proizvod? Na koje se razdoblje odnosi? Ovo nas dovodi do sljedećega obilježja.
Mjerljivo je
Opišimo cilj s konkretnim vrijednostima. Količina. Vrijednost. Rok. Zahvaljujući njima moći ćemo precizno uočiti donosi li naša strategija rezultate.
Na pravom je mjestu u hijerarhiji ciljeva
Vrijedi razvijati ciljeve koje smo postavili uz hijerarhiju u našem umu. Neki od njih mogu biti hitniji, dok se drugi neće provesti sve dok se ne ispune potrebni uvjeti. Prikladna struktura i slijed ciljeva sigurno će pojednostavniti i ubrzati cijeli proces.
Moguće je implementirati
Kako bismo to trebali razumjeti? Katkad naš cilj može biti preširok ili preopćenit. U takvom slučaju bolje je podijeliti ga na dva, tri ili čak više dijelova. Niska složenost omogućuje vam da lakše prepoznate potencijalne „nedostatke”, naravno, ako nešto pođe po zlu.
To je kao ljestve. Precizno definirani i jasni marketinški ciljevi kao prečke su ljestava koje vam omogućuju da se popnete. Prečke moraju biti čvrste i postavljene relativno blizu jedna drugoj. Inače će penjanje biti problematično i trajat će puno dulje nego s pomoću dobro fiksiranih i stabilnih elemenata.
O čemu bi trebali biti naši marketinški ciljevi?
Već smo opremljeni teoretskim znanjem (i zgodnom metaforom). Dakle pređimo na stvar. Želimo pružiti svojem poduzeću najveću moguću prepoznatljivost na internetu, što će naravno donijeti mjerljive prednosti.
No mogu se pojaviti sumnje u vezi s tim na što bismo se trebali usredotočiti. Možda imamo krivi dojam što je bitno, a što dolazi kasnije. Stoga u nastavku predstavljamo glavne aspekte razvoja internestkih stranica. Svakako vrijedi obratiti pažnju na njih.
„Izgled” i funkcionalnost
Prvo se usredotočimo na vizualno iskustvo. Za prosječan će se pojam koji pretražujemo u pretraživaču pojaviti milijuni rezultata. Ako klijent ne voli nešto na našoj internetskoj stranici (čak i maleni estetski element, unatoč čvrstim kvalitetama), i dalje ima stotine alternativa za odabir. Zato će primatelj bezobzirno zatvoriti našu internetsku stranicu.
Ne možemo kriviti svoje kupce, ali vrijedi osigurati da naša internetska stranica bude vizualno privlačna i tehnički učinkovita. Prvi je dojam ključan – to je jedan od 4 najvažnija čimbenika u formuli 4 C-a.
SEO/SEM
Ovo su ključni elementi ako želite pozicionirati svoju internetsku stranicu u organskim rezultatima pretraživanja.
SEM je marketinška strategija pretraživača. Uključuje plaćeno oglašavanje, zahvaljujući kojem će se vaša internetska stranica pojaviti na vrhu rezultata pretraživanja za određeni izraz. SEO je dio toga i sastoji se od stvaranja ili prilagođavanja sadržaja na internetskoj stranici (i parametara stranice) kako bi se postigla veća vidljivost na Googleu.
Što se tiče takozvanog on-site SEO-a (aktivnosti unutar internetske stranice), ispravak postojećeg materijala u smislu „privlačnosti” za algoritme pretraživača igra važnu ulogu.
Marketing sadržaja
Tekstovi na internetskoj stranici nazivaju se sadržajem. Svaki tekst koji se tamo nalazi smatra se sadržajem.
Kako razumjeti marketinški sadržaj? To je pružanje odgovarajućeg sadržaja koji dolazi uz tekstove na internetskoj stranici. Zanimljiv opis proizvoda dostupnih u vašoj internetskoj trgovini, zanimljivi članci za blog koji stvaraju imidž, kao i učinkovit sadržaj koji potiče primatelje da se koriste uslugama koje vaše poduzeće pruža – kategorija sadržaja marketinga opsežna je i može joj se pristupiti s bilo koje strane.
Sažetak
Istaknuli smo neke važne aspekte razvoja internetskih stranica na koje biste trebali obratiti pažnju prilikom planiranja marketinške strategije. Uz jasno definirane ciljeve, ne ostaje ništa drugo nego… provesti strategiju u djelo!
Odgovori