B2B vs B2C copywriting – koja je razlika prilikom stvaranja sadržaja?

Sadržaj

Jeste li se pitali kakve su razlike između formuliranja reklamnih poruka za poduzeća i za obične ljude? Pročitajte sljedeći članak i naučite kako precizno ciljati svoju publiku sadržajem. Evo razlika između B2B i B2C copywritinga, jednostavno i sažeto!

B2B ili B2C copywriting – definicije

Prvo objasnimo pojmove kojima ćemo se koristiti.

B2C (tj. poslovanje prema kupcu, engl. business to customer) definira poslovni odnos. U kojem je jedna strana poduzeće (poslovni subjekt), a druga strana stvarni klijent (kupac).

Przykład
  • dijetetičar koji je osnovao vlastito poduzeće i sastavlja dijete za uobičajene potrošače
  • frizer čiji su klijenti također privatne osobe
  • velika tržišta na kojima se proizvodi kupuju od maloprodajnih kupaca
  • trgovine namještajem
  • obućar

I tako dalje, i tako dalje. Zapamtite da je u slučaju B2C-a kupac uvijek privatna osoba što čini skup primatelja velikim, ali nedefiniranim.

B2B (to jest, poslovanje prema poslovanju, engl. business to business) definira poslovni odnos u kojem su obje strane ekonomski subjekti.

Drugim riječima poduzeće nudi proizvode ili usluge drugom poduzeću.

Przykład
  • copywriter koji stvara profesionalan sadržaj za poduzeća
  • programer koji izrađuje internetske stranice ili sustave koji optimiziraju organizaciju poduzeća
  • SEO agencije koje pozicioniraju internetske stranice drugih poduzeća
  • Google prikazuje oglase za navedena poduzeća

Važno je napomenuti da navedene pokrate opisuju samo nula-jedan odnose, koji se zapravo nazvati „mješovitima”. Primjerice trgovina namještajem može prodavati namještaj kako maloprodajnim kupcima, tako i poduzećima koja trebaju opremiti svoje urede itd.

Što je s copywritingom?

Već je jasno da svako poduzeće ima određenu skupinu primatelja kojima su poruke upućene. Naravno potrebno je prilagoditi stvaranje sadržaja tome. To se može podijeliti na dva dijela:

  • B2C copywriting – primatelji su privatne osobe.
  • B2B copywriting – ciljna su publika poduzeća.

No ovo nije jedini čimbenik koji bi se trebao uzeti u obzir. Individualni se copywriting usredotočuje na:

  • imidž poduzeća (koji određuje stupanj formalnosti odnosa između poduzeća i kupaca)
  • vrstu sadržaja (uz njegovo postavljanje)
  • aktivnosti konkurencije (koje su pokazatelj načina formuliranja učinkovitih tekstova)
  • posebnosti ponude (jesu li se postojeće potrebe zadovoljile ili ih trebamo stvoriti).

B2B vs B2C copywriting

Držat ćemo se osnovne razlike – to jest, ciljne skupine.

U slučaju B2C copywritinga sadržaj mora biti općenit.

Kupci se karakteriziraju različitom dobi i razinom obrazovanja, a proizvodi su jeftiniji i češće se povezuju s potrošnjom nego s ulaganjem.

Zato je poželjan jednostavan jezik i privlačan i upečatljiv sadržaj. Treba se obraćati osjećajima umjesto razumu i obrazovanju. Promocije koje stvaraju vremenski pritisak na primatelje, kao i poziv na akciju, jako dobro funkcioniraju. Cilj je utjecati na maštu primatelja i potaknuti ljude na kupnju ili transakciju.

Tijek radnji dramatično se mijenja ako se prebacimo na B2B copywriting, gdje osjećaji ne igraju temeljnu ulogu u donošenju odluka o kupnji. Poduzetnici ili marketinški odjeli obavljaju transakcije na temelju hladnog proračuna, suštinskih argumenata, povrata ulaganja, kao i svih prednosti i nedostataka.

Zato biste trebali izbjegavati izraze poput „Izvrsna kvaliteta! Ne čekajte, kupite odmah” jer ne prenose nikakve informacije, vrijednost ili kvalitetu. Umjesto toga, upotrebljavajte brojeve, statistiku i opravdanja. Ako je moguće, predstavite svoj portfelj ili primjere kako je predloženo rješenje pridonijelo rješavanju problema drugih poduzeća. Možete se koristiti stručnijom terminologijom, ali u granicama razuma – puno toga ovisi o stupnju prodajnog lijevka (primateljima i njihovom broju).

Sažetak

  • Poslovni odnos samo je jedan od elemenata koji utječu na razvoj pojedinačnog, učinkovitog sadržaja koji stvara copywriter.
  • Nadamo se da ćete nakon čitanja ovog članka znati temelje na kojima se sadržaj treba stvarati.
  • Copywriting akumulira brojne zavisnosti, što znači da ne postoji jedan spreman recept za uspjeh. To je također cijena koju plaćamo za neiscrpnu kreativnost i jedinstvenost u marketingu.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

16.01.2025 Marketing
14.01.2025 Copywriting
13.01.2025 Copywriting
10.01.2025 Marketing
22.12.2024 Content Marketing
21.12.2024 Content Marketing
20.12.2024 Content Marketing
19.12.2024 SEO
17.12.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga