B2B vs B2C copywriting – koja je razlika prilikom stvaranja sadržaja?

Sadržaj

Jeste li se pitali kakve su razlike između formuliranja reklamnih poruka za poduzeća i za obične ljude? Pročitajte sljedeći članak i naučite kako precizno ciljati svoju publiku sadržajem. Evo razlika između B2B i B2C copywritinga, jednostavno i sažeto!

B2B ili B2C copywriting – definicije

Prvo objasnimo pojmove kojima ćemo se koristiti.

B2C (tj. poslovanje prema kupcu, engl. business to customer) definira poslovni odnos. U kojem je jedna strana poduzeće (poslovni subjekt), a druga strana stvarni klijent (kupac).

  • dijetetičar koji je osnovao vlastito poduzeće i sastavlja dijete za uobičajene potrošače
  • frizer čiji su klijenti također privatne osobe
  • velika tržišta na kojima se proizvodi kupuju od maloprodajnih kupaca
  • trgovine namještajem
  • obućar

I tako dalje, i tako dalje. Zapamtite da je u slučaju B2C-a kupac uvijek privatna osoba što čini skup primatelja velikim, ali nedefiniranim.

B2B (to jest, poslovanje prema poslovanju, engl. business to business) definira poslovni odnos u kojem su obje strane ekonomski subjekti.

Drugim riječima poduzeće nudi proizvode ili usluge drugom poduzeću.

  • copywriter koji stvara profesionalan sadržaj za poduzeća
  • programer koji izrađuje internetske stranice ili sustave koji optimiziraju organizaciju poduzeća
  • SEO agencije koje pozicioniraju internetske stranice drugih poduzeća
  • Google prikazuje oglase za navedena poduzeća

Važno je napomenuti da navedene pokrate opisuju samo nula-jedan odnose, koji se zapravo nazvati „mješovitima”. Primjerice trgovina namještajem može prodavati namještaj kako maloprodajnim kupcima, tako i poduzećima koja trebaju opremiti svoje urede itd.

Što je s copywritingom?

Već je jasno da svako poduzeće ima određenu skupinu primatelja kojima su poruke upućene. Naravno potrebno je prilagoditi stvaranje sadržaja tome. To se može podijeliti na dva dijela:

  • B2C copywriting – primatelji su privatne osobe.
  • B2B copywriting – ciljna su publika poduzeća.

No ovo nije jedini čimbenik koji bi se trebao uzeti u obzir. Individualni se copywriting usredotočuje na:

  • imidž poduzeća (koji određuje stupanj formalnosti odnosa između poduzeća i kupaca)
  • vrstu sadržaja (uz njegovo postavljanje)
  • aktivnosti konkurencije (koje su pokazatelj načina formuliranja učinkovitih tekstova)
  • posebnosti ponude (jesu li se postojeće potrebe zadovoljile ili ih trebamo stvoriti).

B2B vs B2C copywriting

Držat ćemo se osnovne razlike – to jest, ciljne skupine.

U slučaju B2C copywritinga sadržaj mora biti općenit.

Kupci se karakteriziraju različitom dobi i razinom obrazovanja, a proizvodi su jeftiniji i češće se povezuju s potrošnjom nego s ulaganjem.

Zato je poželjan jednostavan jezik i privlačan i upečatljiv sadržaj. Treba se obraćati osjećajima umjesto razumu i obrazovanju. Promocije koje stvaraju vremenski pritisak na primatelje, kao i poziv na akciju, jako dobro funkcioniraju. Cilj je utjecati na maštu primatelja i potaknuti ljude na kupnju ili transakciju.

Tijek radnji dramatično se mijenja ako se prebacimo na B2B copywriting, gdje osjećaji ne igraju temeljnu ulogu u donošenju odluka o kupnji. Poduzetnici ili marketinški odjeli obavljaju transakcije na temelju hladnog proračuna, suštinskih argumenata, povrata ulaganja, kao i svih prednosti i nedostataka.

Zato biste trebali izbjegavati izraze poput „Izvrsna kvaliteta! Ne čekajte, kupite odmah” jer ne prenose nikakve informacije, vrijednost ili kvalitetu. Umjesto toga, upotrebljavajte brojeve, statistiku i opravdanja. Ako je moguće, predstavite svoj portfelj ili primjere kako je predloženo rješenje pridonijelo rješavanju problema drugih poduzeća. Možete se koristiti stručnijom terminologijom, ali u granicama razuma – puno toga ovisi o stupnju prodajnog lijevka (primateljima i njihovom broju).

Sažetak

  • Poslovni odnos samo je jedan od elemenata koji utječu na razvoj pojedinačnog, učinkovitog sadržaja koji stvara copywriter.
  • Nadamo se da ćete nakon čitanja ovog članka znati temelje na kojima se sadržaj treba stvarati.
  • Copywriting akumulira brojne zavisnosti, što znači da ne postoji jedan spreman recept za uspjeh. To je također cijena koju plaćamo za neiscrpnu kreativnost i jedinstvenost u marketingu.

Vlasta Đurina

Experienced translator and proofreader keen on copywriting. Always having a wide range of interests, she leans towards creative opportunities and anything word-related. Being part of the Content Writer team, she translates expert articles and manages projects. In her free time, she enjoys music, dancing and spending time in nature.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

10.09.2024 Positioning
09.09.2024 Content Marketing
08.09.2024 Copywriting
07.09.2024 Copywriting
06.09.2024 E-commerce
05.09.2024 Positioning
04.09.2024 Content Marketing
03.09.2024 E-commerce
02.09.2024 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga