B2B vs B2C copywriting – koja je razlika prilikom stvaranja sadržaja?
Jeste li se pitali kakve su razlike između formuliranja reklamnih poruka za poduzeća i za obične ljude? Pročitajte sljedeći članak i naučite kako precizno ciljati svoju publiku sadržajem. Evo razlika između B2B i B2C copywritinga, jednostavno i sažeto!
B2B ili B2C copywriting – definicije
Prvo objasnimo pojmove kojima ćemo se koristiti.
B2C (tj. poslovanje prema kupcu, engl. business to customer) definira poslovni odnos. U kojem je jedna strana poduzeće (poslovni subjekt), a druga strana stvarni klijent (kupac).
- dijetetičar koji je osnovao vlastito poduzeće i sastavlja dijete za uobičajene potrošače
- frizer čiji su klijenti također privatne osobe
- velika tržišta na kojima se proizvodi kupuju od maloprodajnih kupaca
- trgovine namještajem
- obućar
I tako dalje, i tako dalje. Zapamtite da je u slučaju B2C-a kupac uvijek privatna osoba što čini skup primatelja velikim, ali nedefiniranim.
B2B (to jest, poslovanje prema poslovanju, engl. business to business) definira poslovni odnos u kojem su obje strane ekonomski subjekti.
Drugim riječima poduzeće nudi proizvode ili usluge drugom poduzeću.
- copywriter koji stvara profesionalan sadržaj za poduzeća
- programer koji izrađuje internetske stranice ili sustave koji optimiziraju organizaciju poduzeća
- SEO agencije koje pozicioniraju internetske stranice drugih poduzeća
- Google prikazuje oglase za navedena poduzeća
Važno je napomenuti da navedene pokrate opisuju samo nula-jedan odnose, koji se zapravo nazvati „mješovitima”. Primjerice trgovina namještajem može prodavati namještaj kako maloprodajnim kupcima, tako i poduzećima koja trebaju opremiti svoje urede itd.
Što je s copywritingom?
Već je jasno da svako poduzeće ima određenu skupinu primatelja kojima su poruke upućene. Naravno potrebno je prilagoditi stvaranje sadržaja tome. To se može podijeliti na dva dijela:
- B2C copywriting – primatelji su privatne osobe.
- B2B copywriting – ciljna su publika poduzeća.
No ovo nije jedini čimbenik koji bi se trebao uzeti u obzir. Individualni se copywriting usredotočuje na:
- imidž poduzeća (koji određuje stupanj formalnosti odnosa između poduzeća i kupaca)
- vrstu sadržaja (uz njegovo postavljanje)
- aktivnosti konkurencije (koje su pokazatelj načina formuliranja učinkovitih tekstova)
- posebnosti ponude (jesu li se postojeće potrebe zadovoljile ili ih trebamo stvoriti).
B2B vs B2C copywriting
Držat ćemo se osnovne razlike – to jest, ciljne skupine.
U slučaju B2C copywritinga sadržaj mora biti općenit.
Kupci se karakteriziraju različitom dobi i razinom obrazovanja, a proizvodi su jeftiniji i češće se povezuju s potrošnjom nego s ulaganjem.
Zato je poželjan jednostavan jezik i privlačan i upečatljiv sadržaj. Treba se obraćati osjećajima umjesto razumu i obrazovanju. Promocije koje stvaraju vremenski pritisak na primatelje, kao i poziv na akciju, jako dobro funkcioniraju. Cilj je utjecati na maštu primatelja i potaknuti ljude na kupnju ili transakciju.
Tijek radnji dramatično se mijenja ako se prebacimo na B2B copywriting, gdje osjećaji ne igraju temeljnu ulogu u donošenju odluka o kupnji. Poduzetnici ili marketinški odjeli obavljaju transakcije na temelju hladnog proračuna, suštinskih argumenata, povrata ulaganja, kao i svih prednosti i nedostataka.
Zato biste trebali izbjegavati izraze poput „Izvrsna kvaliteta! Ne čekajte, kupite odmah” jer ne prenose nikakve informacije, vrijednost ili kvalitetu. Umjesto toga, upotrebljavajte brojeve, statistiku i opravdanja. Ako je moguće, predstavite svoj portfelj ili primjere kako je predloženo rješenje pridonijelo rješavanju problema drugih poduzeća. Možete se koristiti stručnijom terminologijom, ali u granicama razuma – puno toga ovisi o stupnju prodajnog lijevka (primateljima i njihovom broju).
Sažetak
- Poslovni odnos samo je jedan od elemenata koji utječu na razvoj pojedinačnog, učinkovitog sadržaja koji stvara copywriter.
- Nadamo se da ćete nakon čitanja ovog članka znati temelje na kojima se sadržaj treba stvarati.
- Copywriting akumulira brojne zavisnosti, što znači da ne postoji jedan spreman recept za uspjeh. To je također cijena koju plaćamo za neiscrpnu kreativnost i jedinstvenost u marketingu.
Odgovori