Što je Google Trends i kako se koristiti time?

Sadržaj

Imate li pojma da najveći pretraživač na svijetu stalno pruža ažurirane trendove pretraživanja za (gotovo) svaku zemlju na svijetu? Predstavit ćemo vam za što ovaj alat može biti koristan.

Što Amerikanci traže (što je s Francuzima, Talijanima, Vijetnamcima, Izraelcima…)?

Google, to je ogromno poduzeće diljem svijeta i najpopularniji tvorac koji pruža najpopularniji internet pretraživač i nudi širok raspon dostupnih usluga. Svi, ili većina nas, imaju e-poštu i upotrebljavali su Google Maps ili prevoditelj. Koliko ljudi, međutim, redovno upotrebljava Google Search Console ili Google Analytics?

Ovo su dva moćna alata bez kojih mnoga područja – razvoj internetskih stranica i marketinški sadržaj – ne bi mogla napredovati na razinu na kojoj se trenutno nalaze. Bez učinkovitih usluga pretraživanja informacija, ne bi postojale ni struke i suradnja u vezi s pisanjem sadržaja. Općenito shvaćena optimizacija pretraživača ne bi ni postojala. Može se reći da naše znanje o navedenoj temi varira ovisno o našem upuštanju u pružanje usluga u virtualnoj stvarnosti. Ako smo zainteresirani za određenu temu, a ne radimo u gore navedenim industrijama, takvi podaci mogu privući našu pažnju i postati hobi.

Danas ćemo vam pričati o jednoj internetskoj stranici koja je podrška za ljude koji se bave SEO-om i upravljanjem sadržajem. To je Google Trends, baza podataka koja prikuplja trendove pretraživanja za određenu zemlju.

Što sadrži Google Trends?

„Istražite što svijet pretražuje” kaže natpis na početnoj stranici Trendsa.

Primarna je i temeljna funkcija ovog alata praćenje popularnosti određene teme ili trenda u određenom razdoblju.

Možemo upisati riječ ili rečenicu, a pretraživač će nam prikazati njezin interes – prikazan na temelju određenog razdoblja – upotrebljavajući grafikon na kojem je označen trend pretraživanja. To je interaktivni grafikon – nakon što pritisnete liniju, saznat ćete koliko se puta upit pretraživao.

Regije

X os prikazuje razdoblje – njegov raspon može se odrediti čak i za udaljenu točku poput 2004. godine. Možemo odabrati datume prema svojim preferencijama. Zauzvrat, popularnost slogana prikazuje se na Y osi – ljestvica se kreće od 100 do 0; prva vrijednost označava trenutak najvećeg interesa, dok zadnja ukazuje na to da se pojam toliko rijetko pretraživao da nema podataka za prikazivanje. Takav grafikon pripremljen je za svaku zemlju za koju Google ima podatke. Naravno, tu je i SAD. Čak možemo provjeriti interes za svaku regiju ili saveznu državu.

Tema

Google Trends omogućuje nam praćenje interesa za određene tematske kategorije.

„Znanost” i „Financije” među njima su – ukupno ima 25 područja, a svako je podijeljeno na precizne kategorije. Na primjer, „Hobiji i slobodno vrijeme” uključuje još 17 podkategorija (npr. „Klubovi i noćni život”, „Rekreacijska avijacija” i „Ručni radovi”). Stoga, čak i ako ne želimo pratiti trendove pretrage za određeni pojam i biti u tijeku s njima, još možemo precizno suziti rezultate koristeći se filtrima koje nam aplikacija pruža.

Moramo spomenuti mogućnost specificiranja jesu li nam slika, vijesti ili rezultati pretrage na YouTubeu zanimljivi. Također možemo usporediti dvije kategorije kako bismo vidjeli koliko je Google Trends sveobuhvatan izvor informacija.

Najpopularnije pretrage

Može se vidjeti u zasebnoj kartici aplikacije. Ova opcija omogućuje vam pregled trenutnog trenda pretraživanja za određeno područje, čak i ako uzmemo u obzir određene filtre. Dnevni odjeljak prikazuje rezultate koji su značajno porasli u posljednja dvadeset četiri sata u usporedbi s ostalima. Kartica koja se odnosi na tzv. stvarno vrijeme prikazuje najpopularnije teme u posljednja 24 sata, zajedno s grafom trenda. Pritisnite da biste saznali više detalja – krivulja prikazuje interes i stupce koji predstavljaju materijale objavljene o određenoj temi na određeni dan.

Ovo rješenje omogućuje nam praćenje razvoja našeg interesa iz određene industrijske grane i odnosa između volumena sadržaja i porasta ili smanjenja pretraživanja tijekom vremena.

Za što upotrebljavati Google Trends?

Google Trends uglavnom upotrebljavaju osobe koje su uključene u marketing ili upravljanje sadržajem. Naravno, podaci uopće ne jamče uspjeh. Razumijevanje, analiza i vještine su ključni.

Zahvaljujući Trendsu (i njegovim opsežnim bazama podataka naravno) moguće je precizno pratiti popularnost određenog pitanja u pogledu regije i vremena.

Ako namjeravamo pružati sezonske usluge, trebamo li provjeriti interes i shvatiti kada raste.

Prilično je očito razmatranje mogućnost provjere stanja određenih ključnih riječi, odnosno koje su bolje od drugih koje gube popularnost, te koje će se ključne riječi vjerojatno često pretraživati u bližoj budućnosti (ako dosad nisu bile popularne, ali imaju uzlazni trend). Program nam omogućuje i provjeru rezultata srodnih pretraživanja, te nam nudi veliki izbor potencijalnih ključnih riječi (za koje možemo pozicionirati svoje internetske stranice).

Osim toga, zahvaljujući mogućnosti praćenja vlastitih izraza, možemo provjeriti koji su trenutni pretraživački trendovi. To će nam pomoći u upravljanju sadržajem objavljenim na našoj internetskoj stranici. Moći ćemo donijeti odluku u slučaju proširenja rečenica, dodavanja više ključnih riječi, pretvaranja podstranica u takozvani „zimzeleni” sadržaj (ako se određeni trendovi redovito ponavljaju) ili kombiniranja dva članka koji sadrže slične izraze, a koji se ne pretražuju zasebno.

No Google Trends pruža samo podatke. Pravo je „obrađivanje” ključno, što znači razumijevanje odakle dolaze, o čemu ovise i kako možemo upotrijebiti te podatke. Za to je potrebna značajna analitička sposobnost. Vrijedi imati na umu da takva ogromna zbirka ostaje dostupna svima na internetu. Vrijedi provjeriti popularnost naših internetskih stranica povremeno i, ako planiramo baviti se marketingom – sposobnost rada takvim programima postaje obavezna.

Sažetak

  • Google Trends besplatni je alat koji nudi Google.
  • Ta aplikacija omogućuje korisnicima precizno praćenje trendova pretrage i ostajanje u toku s najnovijim informacijama iz prošlosti.
  • Brojni načini primjene ovog alata mogu se pronaći u skladu s marketingom, upravljanjem sadržajem i drugim pitanjima.
  • Google Trends pruža samo podatke, pa ih morate sami tumačiti.

Vlasta Đurina

Iskusna prevoditeljica i lektorica s afinitetom prema pisanju. Uz širok raspon interesa naginje kreativnim prilikama i svemu što je povezano s riječima. Kao članica tima Content Writera priprema stručne članke i upravlja projektima. U slobodno vrijeme uživa u glazbi, plesu i boravku u prirodi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Nedavno na blogu

24.03.2025 Content Marketing
21.03.2025 Marketing
19.03.2025 Marketing
14.03.2025 Content Marketing
13.03.2025 Content Marketing
11.03.2025 E-commerce
10.03.2025 Content Marketing
07.03.2025 SEO
03.03.2025 Content Marketing

Stručni poslovni tekstovi

Sadržaj narudžbe

Postanite copywriter

Podnijeti prijavu

Praktični tečaj copywritinga